Soltis

  1. Home
  2. Brussel
  3. Evere
  4. Soltis

zonnepanelen installateur Soltis

Henry Dunantlaan 31, 1140 Evere, België
Dit is een citaat van Soltis zelf:

Soltis werd opgericht in mei 2008 te Brussel door drie vennoten en is intussen uitgegroeid tot een KMO met 15 werknemers, die allemaal actief zijn op het domein van energie. Bij Soltis ligt de nadruk op een persoonlijke aanpak vanaf dag één.

Over Soltis

Het bedrijf staat in voor het bepalen van de opmeting van de installatie, de schaduwstudie, de stedenbouwkundige vergunningsaanvraag indien nodig, de systeeminstallatie, de aanvraag voor aansluiting op het distributienet, de premie- en  belastingverlagingsaanvragen alsook alle andere administratieve stappen die de installatie van fotovoltaïsche zonnepanelen met zich meebrengt.

Alle installaties worden uitgevoerd door eigen plaatsing teams welke samen meet dan 3000 installaties hebben geplaatst.

Er worden verschillende types zonnemodules aangeboden: monokristallijn silicium, polykristallijn silicium dat beter aangepast is aan diffuse zonnestraling aan een meer aantrekkelijke prijs maar met een duidelijk lager rendement. Een omvormer zet de gelijkspanning om in wisselspanning en een teller laat toe om de kWh die de zonnepanelen produceren.

Onze publicaties zijn louter informatief van aard en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie is ontleend aan (openbare) bronnen op de datum van publicatie. Wij hebben géén commerciële band met partijen of merken die wij in onze publicaties noemen, tenzij anders aangegeven.

47 beoordelingen

image description

Ik heb absoluut niet de gewoonte om me uit te spreken op netwerken, maar gezien mijn persoonlijke en professionele ervaring moet ik mijn zaak delen. Ik ben erg blij om te zien dat er nog steeds mensen blij zijn met de diensten van Soltis, maar van mijn kant kan ik alleen maar aanraden om ze niet te vertrouwen. Mijn installatie is een uitbreiding van een reeds bestaande installatie. Samenvatting van mijn ervaring: - De netheid van het terrein bij vertrek van de teams is meer dan twijfelachtig. Ik heb de bouten en bouten beschikbaar die op de grond zijn gevonden, om nog maar te zwijgen van de sigarettenpeuken en het afval van "geretoucheerde" tegels om de structuur te bevestigen. - Aan het einde van de eerste montage (begonnen op 28/11/23, voltooid op 23/07/12) werkt 1 omvormer, de tweede geeft alarm en de 3e geplaatst op de oude installatie is oncontroleerbaar, niet aangegeven in de trackingapplicatie - Passage van de certificeerder (eind 23/12), en we ontdekken dat een derde van de installatie niet geaard is.... - Na talloze herinneringen heb ik eindelijk een team langs laten komen (27-01-24), de installatie geaard en gekeken wat er gebeurt op de omvormer in de karaf. In de tussentijd heb ik situaties waargenomen waarbij het probleem zich voordeed op de 2e omvormer. Er wordt veel gezeurd (nieuwe verbinding op de twee omvormers), maar in feite blijft het probleem bestaan - begin 24/02 is het de beurt aan de oude installatie om een ??storing te melden met haar nieuwe omvormer - tijdens 24/03 hebben we uiteindelijk serieus ingegrepen (volledige ontmanteling van de installatie), en ontdekten dat ze er in de praktijk in waren geslaagd om op het nieuwe gedeelte de verbindingen tussen de strings van de twee omvormers te kruisen, maar ook om de polariteiten om te draaien oude installatie. Kampioenen!!! - nog steeds in 24/03, ontdekking van afwijkingen in de optimalisatie van de werking. Het duurt 1 maand (24/04/24) voordat we weer een team zien en we een flink deel van de installatie demonteren. Bij deze gelegenheid hebben we geen garantieprobleem meer op de geleverde apparatuur. Niet echt de schuld van SOLTIS - met de nieuwe optimizers zeggen we tegen onszelf dat alles nu zal werken, nee... 50% duidt op een werkingsprobleem op de monitoringtoepassing terwijl de omvormers hun productie lijken te leveren, aan de andere kant een grote onbalans tussen 2 partijen strikt identiek (als de een 100% levert, ligt de ander tussen de 60 en 70%?). Ik stel vragen, het is de siderische leegte die mij antwoord geeft. Totaal gebrek aan reactie van de teams waarmee ik contact heb. Als professional zou ik dit bedrijf nooit kunnen aanbevelen. Als ze in hun professionele projecten in orde lijken te zijn, kunnen we zien dat het een activiteit is waar ze lichtvaardig mee omgaan.

image description

Tevreden over het hele process! Snel offerte op maat ontvangen en naleven van installatie datum. Zeker een aanrader!

image description

Installatie in december: zeer snelle afhandeling, vlekkeloze oplevering en sindsdien werkt alles perfect. Ik raad aan !

image description

Ik raad dit bedrijf niet aan!! Ik heb ze gebeld omdat mijn panelen niet werkten. Niet wetende dat zij het probleem was. De technicus deed niets anders dan constateren dat de omvormer kapot was en belde zelf om de firma te vragen er een te bestellen. Ik krijg geen uitleg! En ik ontvang een factuur van 150 euro arbeidsloon + 70 euro reiskosten. Terwijl er niets is gedaan. Ik vertelde dat we nog steeds onder de garantie zaten. Geen nieuws, ondanks mijn e-mails en telefoontjes. Geen opvolging van dossiers, geen offerte, momenteel zit ik nog steeds met een kapotte omvormer. Ik heb zelf opnieuw contact opgenomen met de dienst na verkoop om mijn dossier op te volgen en gevraagd om terugbetaling van deze factuur, die louter diefstal is. Geen nieuws. Het is echt niet ernstig!!!

image description

Momenteel werk ik met hen samen. Het begin was uitstekend, maar sinds de installatie zelf is het een ramp geweest. Er werd schade aangericht door de dienstverleners (die noch Frans, Nederlands noch zelfs Engels spreken) ondanks ongepland strijken door een ander team... Er zijn nog steeds kapotte tegels. Ik noemde ook een rommelige bouwplaats, geen schoonmaak na de bouwplaats...Ik heb verschillende e-mails gestuurd, ze blijven allemaal wanhopig onbeantwoord... Dood spelen.... Dit is een onsmakelijke techniek die ik niet had verwacht bij het kiezen dit bedrijf. Ik wacht nog steeds op goedkeuring van de beloofde installatie... We hebben geen tijd meer en uiteraard geen nieuws. Dus op dit moment is het bedrijf er erg goed in om je het contract te laten ondertekenen... Maar eenmaal getekend... doe je er alles aan. Ik hoop snel mijn mening over dit bedrijf te kunnen veranderen, maar op dit moment gaat het slecht. Laten we kijken wat er daarna gebeurt... Mijn recensie bijgewerkt: Mijn installatie werd gecontroleerd... Niet-conform ondanks dat Soltis voorafgaand aan de werkzaamheden een pre-check kwam uitvoeren. Ik leid hieruit af dat het probleem tijdens de werkzaamheden is ontstaan. Ik wacht al twee weken om opnieuw gecontacteerd te worden.... Geen nieuws behalve een informele e-mail waarin ik wordt uitgenodigd om te wachten.... Een beetje licht als je weet dat mijn installatie potentieel gevaarlijk is na de werkzaamheden. Dit is een probleem dat verband houdt met het algemene verschil... Ik ben geen elektricien, maar het lijkt mij belangrijk bij een installatie. Mijn recensie 01/02 bijgewerkt: Mijn installatie is eindelijk voltooid. Alles lijkt te werken. Maar door mijn momentane productie met andere mensen te vergelijken, realiseer ik me dat deze erg laag is: ongeveer 0,5 kW... in een grote blauwe lucht om 12.00 uur stuur ik een e-mail naar Soltis met deze observatie.... Uiteraard blijft mijn e-mail staan onbeantwoord. Ik neem weer telefonisch contact op en ze antwoorden me eenvoudigweg: "ha ja, we zijn vergeten de optimizers voor je te installeren, wat betekent dat de productie zo laag is." Dus nogmaals, als we niet achterlopen om alles te controleren, al hun ziet er goed uit en niemand voert ook maar de geringste inspectie van de site uit, ondanks mijn herhaling van verschillende slechte werkzaamheden tijdens de duur van de werkzaamheden. Laten we hopen dat na het oplossen van dit zoveelste probleem alles eindelijk in orde is. Mijn recensie laatst bijgewerkt: Zodra het ontbrekende optimalisatieprobleem is geïdentificeerd, belooft de ingenieur mij overdag terug te bellen om een ??wisseldag in te stellen. Het is duidelijk dat niemand mij terugbelt, dus bel ik de volgende dag en de secretaris deelt mij mee dat de ingenieur die verantwoordelijk is voor mijn dossier 10 dagen op vakantie is... Ik moet een schandaal aan de telefoon maken om iemand zover te krijgen dat hij zich verwaardigt om mij te bellen, een andere persoon door te geven die, gelukkig voor mij, de leiding over de situatie op zich nam en dezelfde dag nog een team stuurde. Het probleem lijkt sindsdien te zijn opgelost... Met alle mogelijke terughoudendheid als ik schrijf ''lijkt'', gezien de aanzienlijke opeenstapeling van problemen die zich tijdens de gehele fase van het werk hebben voorgedaan. Maar slechts één wachtwoord met betrekking tot Soltis: VERMIJD, niet professioneel, geen communicatie... geen vertrouwen!

image description

- De aangeboden offerte leek het meest voordelig in vergelijking met andere die ik ontving, vooral omdat aanvankelijk de installatie van 13 panelen werd voorgesteld. Na bezoek aan de expert konden we er maar 12 plaatsen, wat al minder voordelig was vergeleken met andere offertes op de stukprijs. Op de dag van plaatsing werden er slechts 11 panelen geplaatst... Moeilijke discussies om tot een eerlijke prijscorrectie te komen. - De installateurs waren aardige mensen maar spraken geen Frans. Eén van hen sprak zeer beperkt Engels. - Na installatie merkte ik dat een deel van de kabel die de panelen met de meter verbindt, was geïnstalleerd op het gedeelte waar water van het dak stroomt, wat op middellange termijn schade zou kunnen veroorzaken. Dit werd doorgegeven aan de dienst na verkoop +/- September, die het eens was over de noodzaak om in te grijpen, maar op dit moment niet beschikbaar was. Ik heb regelmatig herinneringen gestuurd om de situatie op te lossen. Na 6 maanden en zo'n tien e-mails (soms meer dan een week genegeerd) is er nog niets gedaan voor een heel eenvoudige interventie.

image description

Zeer teleurgesteld over dit bedrijf! Geen reactie op mijn e-mails. Geen vervolgacties. Buitenlandse installateurs die hun werk niet goed deden. Van de 50 panelen werkt ?. Ik ben zelfs verrast om te zien dat iemand op recensies reageert, gezien het ontbreken van een after-sales service....

image description

Ik heb er enorm veel spijt van dat ik voor dit bedrijf heb gekozen. Geen probleem totdat de expert kwam. Daarna geen vervolg meer. De installateurs (die noch Frans noch Engels spreken) hebben het verstrekte bestand niet gevolgd. Al meer dan 5 maanden is onze elektrische installatie beschadigd, is de omvormer onvolledig en is er geen monitoringtool voorzien. 5 maanden lang proberen een oplossing (of zelfs een antwoord) te krijgen, zonder succes.

image description

Over het algemeen hadden we een heel goede ervaring. De positieve punten: de zeer snelle oplevering van de prijsopgave, de uitvoering van de installatie conform de planning, het monitoren van de start van de bouwplaats, de brochure met uitleg over de voortgang en het uitvoeren van kleine correcties ging door tot op de dag van vandaag. opmerkingen van de installatiecontrole. We geven ook een "5+ sterren" aan de contactpersonen die ons bestand hebben doorgestuurd om het af te ronden toen het wat traag ging. Wat de meer negatieve punten betreft: we hadden het gevoel dat het team af en toe een beetje overweldigd was en dat het een beetje stressvol was toen we geen nieuws meer hadden, maar we zijn ervan overtuigd dat dit vooral te wijten was aan de zeer sterke vraag in Wallonië in 2023, omdat verder zijn de contacten met het hele team altijd heel goed geweest.

image description

Over het algemeen goede service en echt educatief goed werk van het team dat zonnepanelen en elektrische apparaten installeert. Maar het duurde een maand voordat iemand de batterij na installatie kwam activeren. Ook de aardverbinding bleef onvoltooid en was na een maand voltooid. Zonder deze vertraging had ik een service van 5 sterren kunnen markeren.

image description

De installatie werd aangevraagd voor mei zodat we vanwege de zomer konden profiteren van de productie. de installatie is begin mei gedaan maar niet aangesloten. Drie maanden lang hebben we contact opgenomen met het bedrijf via sms-e-mail en telefoontje zonder enige follow-up. Pas eind september werd gedaan wat nodig was, namelijk een jaar van verloren productie

image description

Communicatie in begin zeer vlot. Daarna zeer weinig tot geen informatie. Na 3 maanden installatie nog steeds niet duidelijk hoe we deze kunnen monitoren. Panelen met krassen op werden tot nog toe niet vervangen. Zeer matige after-service. Spijtig, want ik was wel heel tevreden van respons aan de start !

image description

Goede ervaring in het algemeen. Positieve punten: duidelijke prijsopgave, expertise van de ingenieurs om oplossingen te vinden, opvolging van het project van A tot Z, relatief snelle antwoorden op vragen. Negatieve punten: eerste team gestuurd door onderaannemers die installatiefouten hebben gemaakt, meerdere herinneringen zodat uiteindelijk hetzelfde team terugkwam om een ??aantal van de problemen op te lossen, maar niet allemaal om eindelijk een echt team van Soltis-professionals te hebben die het project goed hebben afgerond.

image description

In het begin niets te zeggen. Snelle, duidelijke en nauwkeurige communicatie. Bij het plaatsen van de panelen viel alles uit elkaar. Het team was niet erg gewetensvol en deed het werk haastig. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het moeilijk was om met de arbeiders om te gaan, aangezien ze nauwelijks Frans spraken. Bij de schatting werd opgemerkt dat de panelen volledig zwart zouden zijn. Dit is niet het geval. Ook de communicatie met Soltis is ingewikkeld geworden. Het is noodzakelijk om meerdere e-mails te sturen in de hoop antwoord te krijgen op de gestelde vragen.

image description

Een duidelijke en eerlijke offerte. Foutloos in het plannen en uitvoeren van de installatie. Ik heb de klantenservice nog niet gebeld.

image description

Geweldige ervaring met Soltis. 100% van de toezeggingen nagekomen vanaf de offerte tot de laatste e-mail voor de applicatie voor verbruiksmonitoring. Responsiviteit, respect voor woorden, efficiënte teams. Dankjewel!

image description

Service inexistant et gestion de chantier totalement amateur. Après une visite technique, rien n'a été respecté par les sous-traitants + dégâts occasionnés. 4 jours d'intervention étalés sur 1 mois et demi, mise en service des panneaux 2 mois plus tard. Réception encore 1mois et demi plus tard...

image description

Al meer dan 10 jaar in gebruik... Eenvoudige controle van de productie via internet. Geen tussenkomst vereist. Kortom, kwaliteitsapparatuur, met goede teams van technici. En als je een vraag hebt, ben je telefonisch welkom.

image description

Uiteindelijk hebben we een werkende installatie en daarvoor zijn we dankbaar. Maar de opvolging van het dossier ontbrak meermaals aan professionaliteit, wat er bijvoorbeeld toe leidde dat er één panel minder was dan oorspronkelijk gepland bij de metingen. Een klantervaring die verfijnd moet worden, maar een functioneel eindresultaat.

image description

We hebben offertes opgevraagd voor 2 gerelateerde installaties. Soltis was zo vriendelijk om de installatie eenvoudig en winstgevend te maken en weigerde de tweede installatie op een dak zonder ondervloer. Alles voor één bedrijf. Dit is onprofessioneel en ik raad Soltis niet aan.

image description

Ongeëvenaarde prijs-kwaliteitverhouding en uitstekende opvolging!

image description

Geweldige klantervaring - voor, tijdens en na installatie. Ik raad aan.

image description

Twee faciliteiten: een professionele en de andere privé. Perfecte en gerespecteerde timing. Plaatsbezoek en perfecte afstemming.

image description

Ik ben erg verscheurd, alles ging goed, tot een kleine schade aangericht door een onderaannemer van Soltis tijdens de installatie eind september 2022, en sindsdien is het een hel geweest, onmogelijk om een ??follow-up van mijn claim te krijgen toen ik was beloofde dat het heel snel geregeld zou zijn als ik maar snel een reparatieofferte zou brengen, wat ik binnen een week deed... Echt jammer. Een advies: betaal niet de laatste rekening als niet alles perfect is!

image description

Zeer goede service. De plaatsing van de fotovoltaïsche panelen is goed verlopen. Schoon werk en op tijd. Professionele ondersteuning van verkoop tot service na verkoop. Ik raad ze aan.

image description

Ik ben in Nijvel, de installatie verliep goed, de deadline werd gerespecteerd, de technische validatie vóór de site maakte het mogelijk om ervoor te zorgen dat het dezelfde dag nog goed ging. Ik raad aan !

image description

Installatie aan de top voor 2 jaar bij mijn huisgenoot. Het enige dat overblijft is om de panelen opnieuw te wassen :D

image description

Geen klachten. Efficiëntie, snelheid, goed werk en prettig personeel

image description

Installatiewerkzaamheden aan paneel en laadstation. Een beetje ongeorganiseerd (wisseling van personeel op kantoor), maar uiteindelijk ging alles goed voor de installatie. De after-sales service, we zijn niet erg tevreden - we wachten sinds de installatie eind maart op uitleg over het laadstation. Na meerdere keren bellen/mailen: volgende gratis afspraak: eind september!

image description

Snelle en gedetailleerde offerte voor een fotovoltaïsche installatie Naleving van installatiedeadlines Perfecte administratieve en technische opvolging voor en na de installatie Installatie snel gecertificeerd

image description

Travaux d'isolation effectués parfaitement alors que le chantier était compliqué. Ouvriers très propres et très soucieux de ne pas causer de dérangement.

image description

Suivi du dossier de A à Z au top. Installation rapide et propre. Je recommande SOLTIS!

image description

Installation professionnel au top.

image description

Te kwader trouw! Kan niet chatten

image description

Nous avons commandé une installation pour notre maison chez Soltis. Très satisfaite de la qualité de l'installation ainsi que de la gentillesse de leur équipe!

image description

Suite à une prise de contact avec leur commercial, une première visite à eu lieu et un devis m'a été proposé quelques jours plus tard. Grâce à leur expertise et mes conditions de ne pas investir, j'ai choisi de signer suivant la formule du tiers investissement Un bon moyen de réduire sa facture d?électricité sans investir. Mon installation tourne depuis 6 mois sans soucis. Je recommande sans hésiter.

image description

Suite à une prise de contact avec leur commercial, une première visite à eu lieu et un devis m'a été proposé quelques jours plus tard. Grâce à leur expertise et mes conditions de ne pas investir, j'ai choisi de signer suivant la formule du tiers investissement Un bon moyen de réduire sa facture d?électricité sans investir. Mon installation tourne depuis 6 mois sans soucis. Je recommande sans hésiter.

image description

Experience horrible avec cette entreprise... Passant par ikea et solarcentury, soltis est le sous-traitant qui m'a été désigné. Lors du premier RDV, le technicien s'est (m'a t on dit) trompé d'adresse et lors du 2eme RDV, son véhicule est tombé en panne... Résultat, 2 jours de congé perdus pour rien et j'ai demandé l'annulation du devis et le remboursement de mon acompte.... Un manque de sérieux évident et une désinvolture à pleurer... Selon mon expérience, à éviter...

image description

Experience horrible avec cette entreprise... Passant par ikea et solarcentury, soltis est le sous-traitant qui m'a été désigné. Lors du premier RDV, le technicien s'est (m'a t on dit) trompé d'adresse et lors du 2eme RDV, son véhicule est tombé en panne... Résultat, 2 jours de congé perdus pour rien et j'ai demandé l'annulation du devis et le remboursement de mon acompte.... Un manque de sérieux évident et une désinvolture à pleurer... Selon mon expérience, à éviter...

image description

Un sentiment de désorganisation et d?improvisation du planning à la visite du technicien....la gestionnaire a fait ce qu?elle a pu mais semblait bien seule Je ne suis pas allé jusqu?au bout du processus et me suis fait remboursé mon acompte moins 150? pour la visite du technicien qd même...

image description

Un sentiment de désorganisation et d?improvisation du planning à la visite du technicien....la gestionnaire a fait ce qu?elle a pu mais semblait bien seule Je ne suis pas allé jusqu?au bout du processus et me suis fait remboursé mon acompte moins 150? pour la visite du technicien qd même...