Advenso Zonnepanelen

  1. Home
  2. West-Vlaanderen
  3. Jabbeke
  4. Advenso Zonnepanelen

zonnepanelen installateur Advenso Zonnepanelen

Gistelsteenweg 475, 8490 Jabbeke, België
Dit is een citaat van Advenso Zonnepanelen zelf:

Zonnepanelen nodig? Zoek niet verder. Advenso begeleidt u van a tot z bij het installeren van zonnepanelen en andere installaties op basis van hernieuwbare energie.

Over Advenso Zonnepanelen

Advenso is actief in alle gemeenten in de Vlaamse provincies: West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen en Vlaams Brabant. We plaatsen alle merken van tier 1 zonnepanelen.

Zonnepanelen, dat lijkt wel een goede investering. Maar wat zijn de beste panelen voor uw woning, wat komt er allemaal bij kijken en waar houdt u best rekening mee? Advenso staat garant voor een zorgeloze installatie van duurzame zonnepanelen. Onze zonnepaneelplaten hebben een aanzienlijk lagere CO2-uitstoot dan die van de concurrentie.

Advenso plaatst zonnepanelen sinds 2007 en is in België exclusief verdeler van het gerenommeerde zonnepanelenmerk Sonnenstromfabrik (Duits fabrikaat).

Enkele grote troeven:
* Bedrijf met lange staat van dienst
* Garanties tot 30 jaar
* Hoogste kwaliteit zonnepanelen, Duits fabrikaat
* Gemiddeld 10 jaar langer rendement dan normaal (omwille van de hoge kwaliteit panelen)
* Beste prijzen
* Verschillende combinaties mogelijk (bijvoorbeeld met gesubsidieerde huisbatterij)
* Een moderne app om je energieproductie live te kunnen volgen
* Sterke dienst-na-verkoop



Onze publicaties zijn louter informatief van aard en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie is ontleend aan (openbare) bronnen op de datum van publicatie. Wij hebben géén commerciële band met partijen of merken die wij in onze publicaties noemen, tenzij anders aangegeven.

67 beoordelingen

image description

Gezien de drukte waren we aanvankelijk tevreden met de vooropgestelde timing van plaatsing en keuring. De zonnepanelen werden snel en op het afgesproken moment geplaatst. Ook de keuring werd vlot ingepland. Tot daar waren we tevreden van Advenso. Echter nadat de installatie werd afgekeurd, werden we door Advenso in de steek gelaten. Klantenservice is onbereikbaar en de fout zou, zogezegd, bij onze woning liggen. Dit klopt niet en wij verwachten zo snel mogelijk door jullie gecontacteerd te worden om dit op te lossen. Gezien wij via telefoon en mail geen respons krijgen, moet het dan maar via deze weg... Bedankt om dit ter harte te nemen en snel te reageren.

image description

Onze installatie werd afgekeurd omdat er een stroomwisselaar werd geplaatst ipv een remautomaat en 2 kabels die niet conform werden aangesloten. Wij proberen sinds eind oktober Advenso zowel telefonisch als via mail te contacteren. Lukt niet. Het risico dat we onze aanvraag voor de premie dit jaar als maar kleiner wordt. Wij kunnen ook geen vergoeding krijgen voor het injecteren omdat de installatie niet conform is en de netbeheerder onze aansluiting van zonnepanelen niet aanvaard. Ik heb een slecht voorgevoel dat Adverso het bij Advenso vierkant draait. Zij werken met buitenlandse onderaannemers die het Nederlands niet machtig zijn terwijl er op hun balans van vorige een loonkost stond van meer dan 1 miljoen euro?????? Ook een artikel gelezen in HLM dat er reeds 3 maal in hun bestelwagens wordt ingebroken. Op de foto in de krant stond er logo op van Advenso. Wij hebben nooit een bestelwagen van Advenso gezien. Steeds witte bestelwagens. Ik raad mensen af om nog een bestelling te plaatsen bij Advenso

image description

In maart heb ik ingetekend op een groepsaankoop voor de installatie van zonnepanelen. We zijn nu negen maanden verder en de installatie heeft nog altijd niet plaatsgevonden. Een klantendienst is er gewoon niet. Op mails wordt bijna niet gereageerd en als dat uiteindelijk wel gebeurt is er altijd wel een excuus waarom het zo lang duurde ("vergeten te antwoorden" of "collega werkt er niet meer"...). Ook telefonisch zijn ze zeer slecht bereikbaar. Je krijgt vaak doodleuk het automatisch antwoord dat de betreffende dienst niet beschikbaar is en als je eens wel te woord gestaan wordt, dan is het standaard antwoord op al je vragen "We gaan het doorgeven"... Reken maar van niet! Het kan zijn dat jullie het druk hebben, maar klantenservice mag daar niet onder lijden. Jullie doen heden te dage gouden zaken met de installatie van zonnepanelen, maar iemand extra aannemen om een aanvaardbare klantenservice te bieden zit er blijkbaar niet in. Ik hou mijn hart vast als de zonnepanelen eenmaal geïnstalleerd zijn en er problemen opduiken. Met zo'n erbarmelijke klantenservice vrees ik dat ik niet adequaat geholpen zal worden. aanvulling op hun reactie: Beetje vreemd dat jullie wél snel reageren als er kritiek komt, maar dat ik meestal een maand moet wachten op een reactie als ik mail. Daarenboven kent u zelf de feiten niet. Ik schrijf nergens dat mijn bestelling dateert van maart. Ik schrijf wel dat ik in maart ingetekend heb op de groepsaankoop (en al een voorschot van 150 euro heb betaald). In juni werd ik voor de eerste keer gecontacteerd door jullie. Omdat de zomer blijkbaar al volgeboekt was, kon het inspectiebezoek pas doorgaan op 7 september. Jullie zijn die dag langs geweest en daarna heb ik nog tot 14 oktober moeten wachten vooraleer de offerte werd doorgestuurd. Ik heb daarvoor eerst moeten bellen en mailen, want jullie collega was "het vergeten". Ik heb de offerte getekend op 17 oktober en daarna heb ik opnieuw een maand niets meer van jullie gehoord. Na meerdere mails en telefoons kreeg ik pas op 16 november het antwoord dat de persoon die zich met mijn dossier bezig hield niet meer bij jullie werkte. Tijdens het inspectiebezoek werd mij beloofd dat de installatie ten laatste eind november zou plaatsvinden. Gisteren kreeg ik een summier antwoord op mijn laatste mail dat het zelfs niet zeker is of de installatie nog dit jaar zal gebeuren.

image description

Onze installatie werd afgekeurd omdat er een stroomwisselaar werd geplaatst ipv een remautomaat en 2 kabels die niet conform werden aangesloten. Wij proberen sinds eind oktober Advenso zowel telefonisch als via mail te contacteren. Lukt niet. Het risico dat we onze aanvraag voor de premie dit jaar als maar kleiner wordt. Wij kunnen ook geen vergoeding krijgen voor het injecteren omdat de installatie niet conform is en de netbeheerder onze aansluiting van zonnepanelen niet aanvaard. Ik heb een slecht voorgevoel dat Adverso het bij Advenso vierkant draait. Zij werken met buitenlandse onderaannemers die het Nederlands niet machtig zijn terwijl er op hun balans van vorige een loonkost stond van meer dan 1 miljoen euro?????? Ook een artikel gelezen in HLM dat er reeds 3 maal in hun bestelwagens wordt ingebroken. Op de foto in de krant stond er logo op van Advenso. Wij hebben nooit een bestelwagen van Advenso gezien. Steeds witte bestelwagens. Ik raad mensen af om nog een bestelling te plaatsen bij Advenso

image description

Oplichters en time waisters. Geen betere woorden voor. Ik heb mijn inschrijving voor de groepsaankoop in maart 2022 voor aankoop van zonnepanelen en batterij bevestigd. Pas in augustus heb ik een uitnodiging gekregen voor een inspectie van het dak en de electrische installatie. Ik heb toen hun er al op gewezen dat er een contract was getekend door hun dat de installatie voor eind oktober dient te zijn afgewerkt. De persoon die de inspectie kwam uitvoeren was absoluut niet professioneel, die zelfs prefereerde de dakpannen te tellen (dak van 145m2 ) ipv het legplan op de autocad tekening te bekijken. Met een zuidgericht dak met een breedte van 14 m en een hellingshoek van 45 graden is er een perfecte locatie . Men dient geen dakpannen te tellen om te zien dat er met gemak 15 panelen op kunnen, zeker gezien dat het dakvlak 145 m2 telt. Bon na veel uitleg en bla bla van de inspecteur kreeg ik nadien telefoon dat mijn schouwingsrapport ok was en dat ze mij een afspraak gingen inboeken. Dit was op 20 Oktober in de voormiddag. Toen ik vroeg wanneer ze dachten de installatie te plaatsen werd ik verteld dat ze dat nog niet konden vertellen . Een halfuur later krijg ik de email dat ze het contract annuleren en het betaalde voorschot terugbetalen wegen het feit dat mijn dakpannen verankerd zijn met stormbeveiliging. Sorry, maar dit is absoluut onprofessioneel en lijkt mij eerder een dom excuus van een incompetente firma die haar beloftes langs geen kanten kan en of wil waarmaken. Op emails en telefoons krijg je van deze firma geen antwoord. Voor mij zijn jullie een bende onbetrouwbare prutsers die alleen uit zijn op easy money en van zodra er iets teveel verwacht wordt snel gaan lopen. Men weze dus gewaarschuwd.. Ik ben blij dat ze niet aan mijn electrische installatie hebben geprutst, alleen ben ik zeer verontwaardigd over alle verloren tijd dank zij deze time waisters. Nooit meer zal ik ook maar enig goed woord verspreiden over deze firma en de projectontwikkelaar die er achter zit ir. Jan Lagae Senior Projectmanager Bouw

image description

Aanbevolen via de groepsaankoop. Na enkele weken worden we ineens zeer agressief gebeld en gemaild. Afspraak vastgelegd, voor welk ik van thuis blijf werken. De sales persoon komt gewoon niet opdagen, zonder te verwittigen. De klantendienst antwoordt niet. Hun email werkt niet meer. Na mijn telefoontje naar zijn gsm komt die Sales doodleuk aanbellen met halfuur vertraging. Dit is normaal zegt hij verontwaardigd zonder een woordje excuus, want hij is ?de ganse dag op de baan?. Mega-onprofessioneel. Edit: jullie hebben wel degelijk mijn email adres in jullie database, alsook mijn gsm nummer omdat jullie me heel veel gebeld en gemaild hebben. Jammer dat jullie 'pronto' reageren op een publieke review, ipv op jullie telefoons en mails.

image description

Wij zijn heel tevreden over de installatie, vriendelijk personeel en vlotte werking. Hopelijk volgt de keuring en de papierwinkel ook vlotjes. Een tevreden klant uit Maldegem

image description

Update: intussen is het probleem opgelost. Bijzondere dank aan de technieker in kwestie die onze installatie ook geoptimaliseerd heeft. Sterretje bijgezet. --- Destijds op zich wel tevreden van de plaatsing maar vandaag, ruim een jaar later, niet tevreden van de service. Er is een probleem (niet de schuld van Advenso, wel van de fabrikant) en een afspraak maken voor een herstelling blijkt onmogelijk. De dienst planning telefonisch contacteren resulteert in de boodschap dat je moet mailen en dan is het radiostilte. Al meermaals opnieuw gemaild om te vragen wanneer er nu contact opgenomen wordt (om de afspraak te maken!) maar tevergeefs. Jammer. En intussen is ons rendement niet wat het moet zijn, spijtig in deze tijden. Ik ben benieuwd wanneer het opgelost zal raken.

image description

Zonnepanelen en huisbatterij laten plaatsen alles goed verlopen via stappen plan.Hanne Rita.

image description

zou het moeten herdoen zou ik niet meer met die firma in zee gaan.verwarring van overeenkomst en bellen geraak je niet binnen enkel tot de receptie.veel werk aan de winkel bij die firma

image description

Destijds op zich wel tevreden van de plaatsing maar vandaag, ruim een jaar later, niet tevreden van de service. Er is een probleem (niet de schuld van Advenso, wel van de fabrikant) en een afspraak maken voor een herstelling blijkt onmogelijk. De dienst planning telefonisch contacteren resulteert in de boodschap dat je moet mailen en dan is het radiostilte. Al meermaals opnieuw gemaild om te vragen wanneer er nu contact opgenomen wordt (om de afspraak te maken!) maar tevergeefs. Jammer. En intussen is ons rendement niet wat het moet zijn, spijtig in deze tijden. Ik ben benieuwd wanneer het opgelost zal raken.

image description

Goede plaatsing maar vooral goeie after service wat nog belangrijker is ?

image description

ondanks we, na onderling overleg en omwille van practische redenen, niet overgegaan zijn tot installatie van zonnenpanelen, zijn we heel tevreden over de correcte informatie en vriendelijke begeleiding. Deze firma ga ik zeker aanbevelen.

image description

Ludovic en zijn team ervaren een grote impact van het actuele logistieke- en productieprobleem : wereldwijd komen bestellingen te laat aan of kunnen beloftes van leveranciers niet worden nagekomen. Mijn initieel onbegrip maakte echter plaats voor enthousiasme over Advenso. Waar mogelijk helpt Ludovic zelf om de planning rond te krijgen. Chapeau. Er mogen veel zaakvoerders een voorbeeld nemen aan Ludovic. Hij neemt zelf de telefoon en laat het dossier niet los tot aan de oplossing.

image description

Communicatie met Advenso is een ramp. Betreft installatie laadpaal. Als je belt dan krijg je steevast te horen "Ze gaan u terugbellen, dag meneer". Wie die "ze" dan wel mag zijn is voor mij nog steeds een raadsel. Bij het plaatsen van het kooporder werd ons gezegd dat er absoluut geen leveringsprobleem kon zijn want al het nodige materiaal was aanwezig in hun zeer ruime stock. We betaalden de voorschotfactuur op 17 maart '22. We zijn nu 3 maanden later en we horen ondertussen niets meer van Advenso. Enkel "ze gaan u terugbellen, dag meneer". Wellicht is er een goede reden waarom die paal er nog niet staat : communiceer dan ten minste met de klant. Kostprijs van één telefoontje is lager dan de kostprijs van een Google-score die maar blijft zakken. Anno 2022 moet je de klant au-sérieux nemen. Ik zal mijn review updaten met de data van contactname en de datum van inwerkingstelling van de laadpaal die dus in stock ligt bij Advenso sinds 3 maanden... Update 21 juni : Na het plaatsen van deze revieuw werd ik persoonlijk opgebeld door de zaakvoerder van Advenso wat ik zeer positief vond. Ook werd me een mail gestuurd met excuses voor de lange wachttijd. Komt er dus op neer dat de laadpaal die op stock stond ondertussen bij een andere klant werd geplaatst.

image description

Zonnepanelen en huisbatterij laten plaatsen alles goed verlopen via stappen plan.Hanne Rita.

image description

Onbetrouwbaar en slechte communicatie! Werken enkel via onderaanemingen en kennen zelf niets van hun toestellen.

image description

Communicatie met Advenso is een ramp. Betreft installatie laadpaal. Als je belt dan krijg je steevast te horen "Ze gaan u terugbellen, dag meneer". Wie die "ze" dan wel mag zijn is voor mij nog steeds een raadsel. Bij het plaatsen van het kooporder werd ons gezegd dat er absoluut geen leveringsprobleem kon zijn want al het nodige materiaal was aanwezig in hun zeer ruime stock. We betaalden de voorschotfactuur op 17 maart '22. We zijn nu 3 maanden later en we horen ondertussen niets meer van Advenso. Enkel "ze gaan u terugbellen, dag meneer". Wellicht is er een goede reden waarom die paal er nog niet staat : communiceer dan ten minste met de klant. Kostprijs van één telefoontje is lager dan de kostprijs van een Google-score die maar blijft zakken. Anno 2022 moet je de klant au-sérieux nemen. Ik zal mijn review updaten met de data van contactname en de datum van inwerkingstelling van de laadpaal die dus in stock ligt bij Advenso sinds 3 maanden...

image description

Top firma. Hen verkoper michael Sabbe doet alles voor zijn klanten . Echt top . Niets is teveel

image description

Ik heb hoegenaamd niet de gewoonte een review te schrijven. Winnaar van de groepsaankoop thuisbatterij provincie West-Vlaanderen/Ichoosr. Wekenlang wachten op de inwerkingtreding reden van de batterij na installatie. Advenso beweert afhankelijk te zijn van hun leverancier, wat wellicht correct is. Maar de communicatie met deze onderneming is een regelrechte ramp. Dan maar Ichoosr erbij betrokken om wat beweging in het dossier te krijgen. Kan me niet van de indruk ontdoen dat Advenso een product aanbiedt waar ze zelf (nog) onvoldoende kennis van hebben en waarvan de klant uiteindelijk het slachtoffer is.

image description

Van bij het eerste telefoontje hadden we een goed gevoel. Bij de voorstudie werd alles heel duidelijk uitgelegd. De plaatsing werd uitgevoerd door de firma Advenson. We waren ook heel tevreden over de houding en de vakkundigheid van de kantoormedewerkers, de plaatsers van de panelen, als de technici die de aansluiting op het net uitvoerden. Het eindresultaat is prima. Claudine & Antoin

image description

Very satisfied with the good service!

image description

Correcte plaatsing & opvolging.

image description

No after sales service. No communication possible. One year long!! Have we kept calling advenso with several people to make an appointment. Time and again we were fobbed off with the excuse 'we will contact you tomorrow'. Only if you write a review to tell them what it is, they will contact you by phone because a negative review damages their image. I do not recommend anyone to do business with this company.

image description

Normaal schrijf ik nooit een review, maar dit moet me even van het hart. Dit bedrijf is echt een regelrechte schande. Ze verdienen geen enkele ster. Er werd talloze keren geprobeerd contact op te nemen met hun, telkens tevergeefs. Ze schepen u af met excuses dat ze zullen terugbellen. Dit gebeurt natuurlijk nooit. Hun service is ronduit bedroevend, eigenlijk is er helemaal geen sprake van service. Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij geen enkel bedrijf, het verbaast me dat ze nog bestaan. BLIJF AUB WEG BIJ DIT BEDRIJF!!!! HET BESPAART U EEN HOOP FRUSTRATIE

image description

Dit bedrijf is zelf geen 1 ster waard. Wij zijn reeds een jaar en 2 maanden!!! aan het bellen om een afspraak te verkrijgen. Wij hebben zeker en vast al meer als 100x gebeld. Elke x opnieuw worden wij afgescheept met het excuus dat er later die dag teruggebeld wordt, wat dus nooit gebeurd!! Het is ronduit schandalig. Als het gaat over het plaatsen van zonnepanelen en geld verdienen zullen ze snel zijn. Als het gaat over service na verkoop, trekt het op niks. Ik raad iedereen af om bij deze maffia praktijk klant te worden!! Antwoord op reactie: Wij hebben geen mail noch telefoon ontvangen vandaag!! Wij wonen sinds vorig jaar in onze woning. De keuring is afgekeurd door verlies op een zonnepaneel dus het werkt niet perfect! Het is noodzakelijk dat iemand dit komt oplossen zodat onze keuring na zolang eindelijk eens goedgekeurd kan worden!!

image description

More than six weeks since installation, and it never worked. We call, we send email, nothing happens. No one comes to fix it. It's wasted money so far. HORRIBLE AT FOLLOW UP SERVICE.

image description

Keurige installatie van onze zonnepanelen en batterij volgens de afspraken, techniekers kwamen op tijd en op een paar uur tijd werd de installatie geplaatst en aangesloten. Snelle service en denken mee met de klant! Zeer tevreden over de samenwerking,. Ook de keuring verliep vlot. Bedankt Advenso!

image description

Ik ben bij hen terecht geraakt door de groepsaankoop (Oost-Vlaanderen) zonnepanelen en oh boy, we konden het gewoon niet beter treffen! Vanaf begin heel duidelijke transparante informatie, perfecte opvolging en super nazorg. Contact gehad met verschillende medewerkers en allemaal zo vriendelijk en behulpzaam. Een droom! Als ik wat technischer was aangelegd, ik ging er spontaan solliciteren ;-) Een topteam die daardoor topresultaten aflevert! Niet twijfelen, gewoon inschakelen! (en neen, ik heb hier geen voordeel bij ;-) )

image description

Beste, Onze zonnepaneleninstallatie is geplaatst en wij zijn ZEER tevreden over Uw personeel en over de plaatsing!!! Deze mannen zij duidelijk op elkaar ingespeeld, het is een plezier om hen te zien werken! Hier bij ons zeggen ze: het is leutig om goed te kunnen werken! Vriendelijke groeten, Daniël en Rita.

image description

Zeer tevreden over de service van Advenso. vanaf dag 1 een zeer duidelijke communicatie, ook duidelijke informatie gekregen over de installatie's die mogelijk zijn. De plaatsing zelf verliep ook heel vlot. Ook nadien staat het team klaar als je vragen hebt We vroegen laatst info over de huisbatterij, onmiddellijk hadden we een afspraak en de verkopen legde alles zeer goed uit. Ik kan Advenso alleen maar aanraden!

image description

Service in case of problems is disastrous. Four workers arrived on the first attempt to install the panels. None spoke Dutch (We think Polish workers). That day there was a storm and the installation was rightly canceled. I was already surprised that people would try this. The inverter was installed by a subcontractor, who was Dutch speaking. All of our garage under the gravel / dust including our two cars. No complaints about it, cleaning it up yourself solved it, although it would have done no good to the paint on our cars. 2-3 weeks later, the second attempt, one Dutch-speaking worker came, friendly man, installed the panels perfectly in one day. Even then, the subcontractor of the inverter was present, but it turned out not to work. And then the agony began. Nothing of information, was the inverter going to be repaired, will a new one be installed? Every time Advenso is called, the secretary answers with the message that the call will be returned; This up to 5 times. After more than a month I passed the case on to my legal aid. These have given Advenso notice of default. Now an appointment was made (via the subcontractor) for the replacement of the inverter. The day of that appointment, however, no one showed up. They knew of no more appointment. Advenso blames his subcontractor. I called the subcontractor, it turned out that Advenso had not delivered the new inverter. Then who should you believe. Meanwhile, also an invoice for extra parts and an extra fuse. This has protested my legal aid. Back a few telephones, empty promises that they would call back. After a while an appointment for a new inverter, it has been installed and the installation works. Then I received a second reminder for the protested bill for the extra fuse. Never got the first reminder. Easily solved with an email, the day after I received a credit note for this. The inspection also went smoothly, is of course done by another company. Then the declaration of the solar panels. The offer states that Advenso will also arrange this. I waited three weeks (they have a month), then I called Advenso to make sure that this will be sorted out; Turns out they have a huge backlog and I'd better do this myself. Obviously I didn't agree, I wouldn't know how to do that, not to mention what would happen if I made a mistake. Finally Advenso did this (few days late). Normally one can follow the production of electricity via the internet; For this you need to get a link with password. I have also asked this several times, each time the secretary says that they are going to look at this; To this day I have not received it. I'm sick of Advenso, too bad I didn't opt ??for other solar panels. I strongly advise against them!

image description

Very dissatisfied: - communication is not in their dictionary - can't admit mistakes - are not open to looking for a 'correct' solution together - we made the wrong choice

image description

In contact gekomen met een onbeleefde verkoper die ons geen offerte wou opmaken voor een batterijsysteem omdat we in het verleden onze zonnepanelen bij een andere leverancier hadden aangekocht ipv bij hem (na verschillende offertes te vergelijken). Absoluut te mijden.

image description

Wij zijn zeer tevreden van de plaatsing van de zonnepanelen. Correcte uitvoering door het plaatsingsteam (dakwerkers en technieker) en een goede opvolging na plaatsing. Bedankt Advenso jullie zijn het vertrouwen waard !

image description

Unfortunately not a smooth cooperation for the time being. Solar panels neatly placed at the end of February. Very friendly team, professional and helpful. However, battery was not present, which was not communicated in advance, so no connection of panels. Since then called 4 times with a promise that they would contact you, without any consequence. On 5th attempt last week was told that batteries are delayed. Nothing you can do about it, and all understanding, but communicate that clearly without the customer having to keep calling without a response. In two weeks I would get more news about the batteries. Then we will soon be 2-3 months after installing solar panels. So I asked to connect panels in the meantime, seems like the least gesture to me, but I haven't had an answer in the meantime. Have already received the invoice for that connection of panels ...

image description

Slecht communicatie; altijd als klant zelf bellen, nooit beloofde feedback krijgen. Onafgewerkte installatie; altijd beloven om te komen om het af te werken maar nooit opdagen.

image description

I have been waiting for a check-up for 4 months, I keep calling but there is no response

image description

Failure to fulfill agreements, work teams that do not speak Dutch to ask proper explanation. Holes in the wall succeed because they forgot their correct tools and this is all but normal then you report this to advenso no response only reminder to pay the invoice absolutely not recommended. Our new building has seriously suffered some damage that we now have to have repaired ourselves.

image description

After a pleasant conversation with the Advenso representative, we accepted their offer. When placing the panels, it appears that they are not the panels that we expect, in terms of appearance. The installation works. Advenso refuses to talk to us and ignores our phones and emails asking for clarification about the incorrect information that the representative has given us. If we had known this in advance, we would have opted for a different quotation that could place the desired panels at the same price. They also already sent an invoice while they had not yet reported the panels to the grid operator and we had not yet gained access to the online monitoring system of the solar panels. Above, they still charged us for late payment. It may happen that something goes wrong, but the total lack of communication shows little respect.

image description

Thanks for the excellent service Advenso! Unfortunately, we often hear stories about agreements that are not fulfilled and messy work with damage to the home, but none of this with you. Compliments also to the installers and electrician who were always punctual, delivered good work and afterwards left everything tidy.

image description

Wij hebben in maart dit jaar 28 zonnepanelen laten plaatsen door Advenso. Wij zijn uiterst tevreden over het volledig verloop van dit dossier. van begin tot einde. Vanaf eerste contact met grondige informatie, over duidelijke offertering, tot correcte plaatsing volgens afgesproken termijn. Meer dan correcte dienstverlening van dit bedrijf. In het bijzonder ook dank aan Michael.

image description

Order and installation went smoothly. Unfortunately, since there is a first problem with one of the microinverters 3 years later, I don't have a date after 3 months when the repair will happen. On the phone, I get a promise that the microinverter will be replaced and I will be contacted, but it doesn't. This scenario has been repeated several times. The lady on the phone is completely unhelpful. 'Send an email' is her advice. My original email to report the malfunction would otherwise never be answered. Update: With an extra week of patience, an appointment was made to carry out the repair. It went super smooth and friendly. The installation works flawlessly again.

image description

I have been trying to find out what the added value + associated costs would be for installing extra panels for almost 3 weeks. I own a small house with a limited roof space. It appears that after installation more panels can be placed than anticipated. Advenso did not consider a site visit necessary even after repeated inquiries on my part. Since the advance had already been paid, there was no going back. After-sales service and actually also sales itself leaves much to be desired. Representative never answers the phone and only calls back after contacting headquarters ... And that for 2-3 extra panels and wanting to know the prosumers rate. What service.

image description

2 installations installed in 1 year ... super installed for business and private purposes according to the agreements made, technicians arrived on time, installation installed and connected. Inspection without problems. good service and think along with the customer! We are very satisfied with the cooperation, thanks Michael from Advenso

image description

Neatly installed according to the agreements, technicians arrived on time and the installation was installed and connected within a few hours. Fast service and thinking along with the customer! Very satisfied with the collaboration, thanks Advenso!

image description

Initieel tevreden. De installatie ligt er nu 3 jaar. Voor de tweedemaal in een jaar een technische storing aan de installatie. Ik probeer van 2 augustus alleen nog maar te vernemen wat het probleem is en welke actie men gaat ondernemen. De laatste 2 mails werden zelf niet meer beantwoord. We zijn ondertussen bijna eind oktober. Nog steeds geen mail of ander communicatie mogen ontvangen. Triestig...

image description

I can NOT recommend working with this company. The installation started on 10/9/2020 and the works have still not been completed. People arrive late or not at all for appointments, do not notify in case of absence, items (solar panels, internet connections) are not available, emails and telephone calls are not answered. This company outsources everything to subcontractors who in turn work with subcontractors. The communication with the customer is something like zero zero zero ... In the meantime I was informed by colleagues and friends that the installation of their solar panels took 1 day ... At ADVENSO, however, is waiting for Godot.

image description

Placement went smoothly and according to the agreements. Technicians were very friendly! Top service Advenso ??

image description

A nice collaboration with smooth communication!

image description

Initieel tevreden. De installatie ligt er nu 3 jaar. Voor de tweedemaal in een jaar een technische storing aan de installatie. Ik probeer van 2 augustus alleen nog maar te vernemen wat het probleem is en welke actie men gaat ondernemen. De laatste 2 mails werden zelf niet meer beantwoord.

image description

Ik was zeer tevreden maar nu ben ik het beu ik probeer al vier maanden voor twee zonnepanelen bij te voegen ik krijg altijd de belofte ik stuur dit na een verkoper nog al tijd niets dit is geen goede reklame sorry nazorg een flop

image description

Ik moet me helaas aansluiten bij de verhalen over het gebrek aan nazorg en afwerking. Al 2 maanden bezig met de juiste mensen te bereiken en de problemen aan te kaarten, maar voorlopig heerst er een radiostilte. Op deze reviews reageren ze sneller dan wanneer je ze via de officiële kanalen te pakken probeert te krijgen. Wie weet... Over de zonnepanelen die geplaatst werden kan ik weinig slecht zeggen: het werkt. Het hele proces om ze geplaatst en afgewerkt te krijgen, is een ander verhaal. - Via groepsaankoop in contact gekomen met Advenso. Ik maak een afspraak. De dag van de afspraak laat de vertegenwoordiger weten dat hij in de file staat. Hij geraakt er niet meer op tijd. Kan gebeuren, hij zal me contacteren voor een nieuwe afspraak. Die afspraak kwam er pas 6 maanden later. Oeps, vergeten. - Installatie wordt besproken. Datum wordt afgesproken. Er wordt afgesproken dat Advenso de nodige hoogtewerker zal voorzien. Wij voorzien alle formaliteiten: parkeerverbod, vergunning, zorgen dat er iemand thuis is. Installateurs komen toe. "Ah, wij moesten een hoogtewerker voorzien?". Oeps, vergeten. Herplannen dus, met alle nodige extra kosten en planning. - Installatie vindt plaats. Er moet nog een gat afgedicht worden. "Dat komen we volgende week wel doen, we hebben het juiste materiaal nu niet bij". U raadt het al: oeps, vergeten. Na aandringen zijn ze het anderhalve maand later komen doen. - Afwerking: de kabel aan de voorgevel hangt aan de afvoerpijp van de buren met "colson-strips", ipv verankerd in onze eigen muur. "Ik zal het doorgeven aan de planning, meneer". Ook vergeten intussen? - Facturatie: er werd op voorhand gezegd dat de extra kosten voor het tweede parkeerverbod en de vergunning inname openbaar domein konden afgetrokken worden van de factuur, aangezien dit door een planningsfout van Advenso kwam. Dat zijn ze natuurlijk ook vergeten. - Keuring: "Er wordt binnen de 2 weken na installatie een afspraak gemaakt voor de keuring en de aanmelding bij Fluvius". Raad eens wat 2 maanden later nog steeds niet gebeurd is? Vergeten, gok ik. Het is jammer dat dit zo moet lopen. De eerste contacten waren goed, aangenaam en gaven al bij al vertrouwen. Vooral de absolute radiostilte vind ik bijzonder onklantvriendelijk.

image description

Door Advenso een airco laten plaatsen. Eerst bezoek gehad van een vertegenwoordiger die ter plaatse kwam kijken en opmeten. Vervolgens heeft deze een offerte gemaakt. Na plaatsing een meerprijs aangerekend van 272 euro voor gepresteerde overuren. Nochtans hebben de uitvoerders de uren gepresteerd volgens offerte. 04/09/2020: aanpassing recensie: meerprijs wordt niet aangerekend ( na briefwisseling) waarvoor dank. De airco heeft deze zomer zijn nut bewezen en koelt de ruimte voldoende.

image description

Bestelling en installatie verliepen vlot. Helaas, nu er 3 jaar later een eerste probleem is met een van de micro-omvormers, heb ik na 3 maanden nog geen datum wanneer de herstelling zal gebeuren. Aan de telefoon krijg ik de belofte dat de micro-omvormer vervangen zal worden en ik gecontacteerd zal worden, maar dat gebeurt niet. Dit scenario heeft zich al verschillende keren herhaald. De dame aan de telefoon is volstrekt onbehulpzaam. 'Stuur een mailtje' is haar advies. Mijn oorspronkelijk mail om de storing te melden is anders nooit beantwoord.

image description

ik zelf was ook zeer tevreden over de eerste gesprekken zo'n 4 jaar terug. Mooie uitleg, gestaafd met de nodige documentatie en uiteindelijk gekozen voor micro-omvormers per paneel. Na 2.5 jaar 2 micro-omvormers defect... garantie uiteraard, maar zeker 1 maand moeten wachten voor vervanging. Een jaar later (dit jaar dus) .. terug een micro-omvormer defect.... garantie uiteraard .. krijg ik na bijna 1 maand een offerte binnen van +/- 243 Euro voor vervanging en plaatsing van de omvormer !!! Verkopen is iets, maar dienst na verkoop daar kan nog veel aan gewerkt worden denk ik dan ... Als er kwaliteitsproblemen zijn met een product die de installateur verdeeld, dan ben ik toch van mening dat de installateur daar borg moet voor staan. Om dan nog te zwijgen over de communicatie via telefoon. Bijna nooit bereikbaar en zullen terugbellen ??? Besluit : Bij offerte en eventueel verkoop loopt bijna alles perfect, dienst na verkoop .. no comment ...en wordt vervolg ...

image description

Bij het verkennend gesprek had ik een goede indruk en werd alles goed uitgelegd. Om deze reden ben ik ook overgegaan tot de bestelling. *Na de plaatsing heb ik de opmerking gemaakt dat in 4 panelen krassen zichtbaar waren -> geen respons. *Een kennis van mij maakte de opmerking dat de remautomaat verkeerd was aangesloten in het elektrisch bord, ik heb dit gemeld doch geen respons. *Bij de plaatsing werd opgemerkt dat mijn teller voorzien is van een teruglooprem waardoor de teller niet terugdraait, jammer dat dit niet is opgemerkt bij het verkennend gesprek. -> in allerijl een digitale meter (tegen betaling) laten plaatsen zodat de panelen kunnen renderen zodra de keuring en aanmelding van de panelen in orde is. *Keuring van de installatie ging door 1 maand na installatie -> afgekeurd *Meerdere malen contact opgenomen met Advenso met de vraag dit zo snel mogelijk in orde te brengen -> geen respons *We zijn nu 3 maanden na plaatsing en reeds 1500 kWh 'verloren' zonder enig uitzicht op wanneer dit eindelijk in orde komt. De installatie heeft mij nog geen geld bespaard en alleen maar zorgen opgeleverd.

image description

Door Advenso een airco laten plaatsen. Eerst bezoek gehad van een vertegenwoordiger die ter plaatse kwam kijken en opmeten. Vervolgens heeft deze een offerte gemaakt. Na plaatsing een meerprijs aangerekend van 272 euro voor gepresteerde overuren. Nochtans hebben de uitvoerders de uren gepresteerd volgens offerte.

image description

Wij lieten zonnepanelen plaatsen door Advenso. Prijs/kwaliteit is dit echt een topbedrijf! Van A-Z verliep alles prima! Heel goede uitleg door de vertegenwoordiger, vlotte communicatie met het bedrijf, snelle en efficiënte plaatsing van de panelen. Advenso is echt DE AANRADER!

image description

bedankt Brent en de rest van je team!

image description

bedankt Brent en de rest van je team!

image description

Via deze weg wil ik Advenso en hun team toch nog eens bedanken voor het mooie en vlotte werk die zij leverden. De werkmannen waren zeer vriendelijk. Alles werkt zoals het moet. Ook de communicatie met de bureau verliep heel vlot. Zelfs mijn vragen werden nadien ook duidelijk beantwoord, waarvoor dank!!! Wij maken zeker reclame!!!!

image description

Vriendelijk verkoopsteam, zowel telefonisch als ter plaatse. Eénmaal beslist, werden we door de planning gecontacteerd met een datum van plaatsing. Die dag verliep zoals gepland, het team was er al vroeg, zodat ze zoals beloofd in 1 dag zouden klaar zijn. En dat lukte, wij zijn meer dan tevreden.

image description

We twijfelden heel erg of we wel of niet panelen zouden leggen, dankzij het deskundig advies deden we het toch, en maar goed ook. Prima verloop van a-z. We maakten duidelijk de juiste keuze.

image description

Zeer klantvriendelijk zowel voor de verkoop als na de installatie. Mooi en gedetailleerd afgewerkt, geen zichtbare kabels ed. Top! Wij zijn blij dat we uiteindelijk voor Advenso hebben gekozen.