VANNEC - Zonnepanelen en dakwerken

  1. Home
  2. West-Vlaanderen
  3. Oostkamp
  4. VANNEC - Zonnepanelen en dakwerken

zonnepanelen installateur VANNEC - Zonnepanelen en dakwerken

Kortrijksestraat 443a, 8020 Oostkamp, België
Dit is een citaat van VANNEC - Zonnepanelen en dakwerken zelf:

Vannec is gespecialiseerd in het plaatsen van zonnepanelen en het uitvoeren van dakwerken. Naast zonnepanelen levert de firma ook degelijke omvormers. Op vlak van dakwerk zorgt de firma voor herstellings- en zolderwerken. U kan zich als particulier en als bedrijf op de firma beroepen.

Over VANNEC - Zonnepanelen en dakwerken

Vannec is meer dan 10 jaar gespecialiseerd in het plaatsen van zonnepanelen en dakwerken, werkzaam over heel West-Vlaanderen en deels Oost-Vlaanderen. Er wordt bewust gekozen voor merken van de hoogste kwaliteit, maximaal rendement en dit aan de juiste prijs.

Vannec is gelegen te Oostkamp, maar biedt haar diensten aan binnen heel West-Vlaanderen. De firma heeft meer dan 10 jaar ervaring en garandeert u een degelijke klantenservice.

VANNEC plaatste de afgelopen jaren reeds meer dan 4971 installaties en 89478 zonnepanelen in het Vlaamse landgedeelte, 286 dakconstructies in West- en Oost-Vlaanderen, en zoveel meer. Op basis van onze ervaringen willen wij u begeleiden in uw (ver)bouwplannen van uw dak en u adviseren op vlak van hernieuwbare energie. Onze jarenlange ervaring en een eigen team van vakmensen zorgen ervoor dat u de juiste keuzes maakt. Onze ervaring is goud waard!

 

Onze publicaties zijn louter informatief van aard en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie is ontleend aan (openbare) bronnen op de datum van publicatie. Wij hebben géén commerciële band met partijen of merken die wij in onze publicaties noemen, tenzij anders aangegeven.

80 beoordelingen

image description

Offerte, plaatsing en betaling - alles afgehandeld in 3 maand tijd. Top denk je dan. Totdat de saga rondom het keuren van de installatie begon: keuring ingepland maar niet alle documenten waren terecht. Keuring bijgevolg niet volledig kunnen doorgaan. Nieuwe keuring moeten inplannen maar documenten die Vannec moet aanleveren komen niet. Heb me dan als klant zelf moeten bezighouden met communicatie tussen keuringsmaatschappij en Vannec. 6(!) maanden na eerste keuring eindelijk een officiële keuring gekregen - helaas in 2023. Bye bye premie 2022. De belofte dat Vannec zal instaan voor het premieverlies is nu, een jaar later nog steeds dode letter gebleken. In tegenstelling tot velen hier loont lang wachten aan de telefoon meestal wel, dan krijg je immer vriendelijke Laura aan de lijn totdat blijkt dat zij eigenlijk niets kan doen want geen zicht heeft op allerlei zaken. Als klant ben je dus machteloos, ondanks vele telefoontjes, mails, langsgaan op kantoor en zelfs aangetekende brieven. Ik heb dergelijke praktijken nog nooit meegemaakt en we hebben er net een totaalrenovatie opzitten. Blijf hier dus maar weg; het kost je veel tijd, energie en geld. - Update Reactie op reactie eigenaar - We betaalden de volledige factuur na de eerste herinnering (september 2022) toen bleek dat het de vreemde gewoonte is om eerst te betalen en dan de keuring uit te voeren: eerst betalen, dan afhandelen. De tientallen herinneringen waarvan sprake wil ik graag eens zien, dat zijn flagrante leugens. Dat de ééndraadschema's niet beschikbaar waren tijdens de door Vannec ingeplande eerste keuring (oktober 2022) kan niet de fout zijn van de klant. Verder nog nooit zo snel een reactie ontvangen namens Vannec dan via een review op Google. Ik raad iedereen aan via deze weg contact op te nemen ?

image description

Zelfde ervaring en opmerkingen als de meerderheid van de antwoorden. Ik vraag al weken een factuur (!!!) voor de werken uitgevoerd ivm met de schade door wateroverlast. Ik heb die dringend nodig voor de verzekering. De werken werden vrij snel uitgevoerd, maar ik ontvang geen afrekening. Ik heb al vijf keer gebeld en krijg telkens hetzelfde antwoord : ze zal het doorgeven aan de betrokken dienst, die op dat moment net afwezig is, en zal mij terugbellen met het antwoord. U raadt het al: geen antwoord en geen mail met uitleg. Schandalig!!!

image description

Moest ik kunnen, ik gaf Vannec 0 sterren. De installatie en afwerking van onze zonnepanelen en thuisbatterij sleept al meer als een jaar aan. Afspraken worden niet nagekomen door hen waarbij de klant niet op de hoogte wordt gebracht (geen enkel respect voor de tijd van de klant want die mag dus te pas en te onpas verlof nemen op het werk voor niks!) , telefoons of mails worden niet beantwoord. Uiterst onprofessioneel. Ga niet met deze mensen in zee! Loze beloften maken daar kan ik ze wel vijf sterren voor geven? Intussen drie maand later: nog niks in orde buiten vier data waarop ze gingen komen en er niemand kwam, inclusief vandaag. Gewoon geen woorden voor.

image description

In 2018 koos mijn vader Vannec en met schrik in het hart lieten we extra zonnepanelen leggen door Vannec. Alles is prima verlopen. Er was een probleem met de kabels maar dit werd direct opgelost. Prima communicatie met Laura van Vannec. Ook pluim voor de electricien. Wij betaalden geen voorschot. Wij betaalden nadat alles inorde was. Vannec is blijkbaar overgenomen - wij zijn alvast tevreden klanten!

image description

Twee jaar na offerte nog steeds niet volledig afgewerkt, twee premies voor zonnepanelen gemist. Niet te bereiken, onbetrouwbaar, komen nooit opdagen,...NUL sterren!

image description

Moest ik kunnen, ik gaf Vannec 0 sterren. De installatie en afwerking van onze zonnepanelen en thuisbatterij sleept al meer als een jaar aan. Afspraken worden niet nagekomen door hen waarbij de klant niet op de hoogte wordt gebracht (geen enkel respect voor de tijd van de klant want die mag dus te pas en te onpas verlof nemen op het werk voor niks!) , telefoons of mails worden niet beantwoord. Uiterst onprofessioneel. Ga niet met deze mensen in zee! Loze beloften maken daar kan ik ze wel vijf sterren voor geven?

image description

Ik raad niemand aan met deze firma samen te werken. Eenmaal de offerte getekend, is deze firma volledig onbereikbaar voor de klant. Telefoon wordt niet opgenomen, mails blijven onbeantwoord en zelfs op aangetekende brieven komt geen enkele reactie. Als particulier ben je volledig buitenspel gezet door de offerte en hun algemene voorwaarden. Installatie wordt in stukken en beetjes uitgevoerd en het duurt makkelijk enkele maanden vooraleer iets in orde is, laat staan dat je installatie werkt of wordt goedgekeurd. Afspraken worden niet nagekomen en communicatie achteraf is onbestaande. In plaats van finaal de dialoog aan te gaan met de klant sturen ze simpelweg een advocaat op je af. Nee, geen aanrader. En helaas ook geen alleenstaand geval.

image description

Voor elke 5 aangekochte 5-sterren reviews moet er maar 1 1-ster review bijkomen om het tij keren. Officieel ook een dossier ingediend bij Google België en VOKA.

image description

Klanten oplichten, daarna reactie van klanten met als gevolg dat de Vannec Google Rating zakt tot 2.6. Actie van Vannec? Proberen hun reputatie opnieuw naar boven te krikken met fake reviews aan te kopen (Illegaal & strafbaar trouwens). Testaankoop case ingediend. Succes alvast.

image description

Kunnen afspraken herhaaldelijk niet nakomen, communicatie is volledig ontbrekend. 1 ster omdat 0 sterren niet mogelijk was. Mijd deze zwendelaar en Google hem, is zelfs al uitgebreid in het tv-en radionieuws gekomen. Nog nooit van mijn leven zo een onbetrouwbare firma in België tegengekomen.

image description

INSTALLATIE voor 2 adressen... +30 panelen, 2 batterijen, velux versteken/vervangen... ALTIJD min40 wachtmelodie ALS ze dan al opnemen... of reageren op sms, whatsapp, e.d. Vandaag gestopt aan 1u 15min zonder gehoor. "al onze medewerkers zijn momenteel in gesprek, we helpen u zo spoedig mogelijk" volgens mij doen ze eerder geen zaken... DIENST NA VERKOOP = FLOP Samenvatting: + Materiaal is van goede kwaliteit. + Installatie is zeer verzorgd en zeer netjes (kabels wegtoveren lukte net niet :p , gelukkig liggen ze zo proper mogelijk). jammer dat afval opruimen niet zo goed lukte net als het melden dat er een klein boompje (+-1m) geveld was. + Meeste personen waarmee ik gesproken heb en/of gezien waren altijd vriendelijk ook wanneer er iets van opmerking of fout liep. - communicatie liep fout over de gehele lijn... Van begin tot einde voor alles mag je verwachten minstens 3mails te moeten sturen. En bellen, 3 keer gedaan, 1 keer minder dan 20min moeten wachten en de andere keren was het minstens 40min. - afspraken vb om 8 kan makkelijk 15u worden zonder enige communicatie, men verondersteld dat je gewoon die dag volledig thuis bent. Niet verschieten als ze uiteindelijk toch niet komen uitdagen, hiervoor moet je dan maar zelf contact opnemen. - Als de ene persoon van het bedrijf mijn persoonlijke gegevens vraagt vb Rijksregister nummer kan het goed zijn dat een andere collega van hen hetzelfde vraagt enkele dagen later, onderlinge communicatie of een 'dossier' met alle gegevens lijkt onbestaande. Maar gezien ze mijn gsm-nummer en die van mijn vader verwisseld hadden is er dus wel een dossier, alleen slecht beheerd. - documenten/aansluiting (die volgens Fluvius binnen de 30dagen dienen gedaan te worden) kunnen gemakkellijk 2 maand duren alvorens ze te ontvangen via mail. Zelf na meerdere mails hierover. TIP: KLANTEN, DEK U IN DOOR TE MAIL EN MAILS HIEROVER TE BEWAREN! Volgens Fluvius kan je boete krijgen en als je die betaald hebt kan je deze terug vorderen via andere wegen al dan niet met intresten, compensatie voor eventuele kosten en extra kosten via gerechtelijke wegen. AANRADER? HEEL Misschien met extra aandacht van communicatie. "Maar dit kan een eenmalig voorval geweest zijn ook" is wat ik dacht maar ik lees meer en meer van bestaande klanten en zelf klanten in wording die moeite hebben om contact te maken laat staan contract. Meer en meer begin ik te kantelen naar de 'Misschien beter niet' en hen eerder aan te raden als 'in geval van nood' of 'omdat het echt niet anders kan' De communicatie is wat moeilijker. Een afspraak ging niet door zonder dat ik op de hoogte was gesteld, geen weet wanneer de volgende afspraak ging zijn, niet altijd mogelijk om te weten of het voor- of namiddag zou zijn dat ze komen... Eer wie ere toekomt, het bedrijf heeft ook erkend dat er inderdaad wat verkeerd liep en heeft zich niet alleen geëxcuseerd... wat velen al niet zouden doen... maar voorziet nog een compensatie voor beide installaties. De compensatie is van die grote dat ik er zelf extra panelen mee zou kunnen kopen, dus niet niets. Jammer dat er dan geen lessen getrokken worden. Enkele weken later enkele fouten opgemerkt in communicatie van panelen/batterij en opnieuw is het onmogelijk om deftig af te spreken. men verwacht opnieuw dat men de gehele dag beschikbaar is. vb. afspraak om 8u gehad enkele weken op voorhand maar om 15:50 nog niemand gezien of gehoord!!! Zou ik het bedrijf aanraden/opnieuw aanspreken voor in de toekomst... EERDER NIET! Tot op heden heb ik nog steeds vragen gesteld via mail waarbij ze wel reageren maar geen antwoord kunnen geven. Ook rare voorvallen met de installatie waarvoor geen uitleg wordt gegeven behalve dat men zich verschuild aan een technische keuring. Deze zou volgens hen ook garant staan voor een goeie software (waar niet naar gekeken wordt tijdens een keuring al dan niet na updates)

image description

Offerte: goed. Plaatsing: hielden ons aan het lijntje, tot 3x toe uitgesteld op het laatste nippertje!. Administratie: SLECHT² ! ! ! Ze sturen al een factuur zonder dat installatie gekeurd is, geen uitleg over premie en geen bijstand over app, telefonisch is Vannec NIET te bereiken en ze beantwoorden zelfs hun antwoordapparaat niet, via mail ook niet meer te bereiken. Momenteel met aangetekend schrijven contact opgenomen, gelukkig is ganse faktuur nog niet betaald, restant wordt tegoed gehouden tot na volledige afwerking ! ! ! ! !

image description

Eerst en vooral vind ik het spijtig om alle negatieve verhalen te lezen, dit vind ik enorm vervelend voor de mensen die het lastig hadden om alles geregeld te krijgen. Daartegenover wil ik toch ook onze positieve ervaring delen. We plaatsten een bestelling voor zonnepanelen eind september 2022. De verkoper was onmiddellijk zeer duidelijk dat de plaatsing pas in het voorjaar 2023 ging plaats vinden. We kregen begin februari een mail met daarin de datum van de plaatsing van de panelen en de dag dat de technieker de aansluiting ging voltooien. Op die dag ging alles zoals gepland, de volgende week kwam de keuring langs en alles zonder probleem in werking. Na de afhandeling moesten er nog enkele mailtjes over- en- weer gestuurd worden om alle attesten te krijgen, maar ook hier geen probleem. Ik hoop dat voor iedereen alles ook goed komt.

image description

Wat een desastreus bedrijf is me dat. In augustus vorig jaar 8 zonnepanelen en batterij besteld bij vannec. In november is er werknemer geweest die de rails op mijn dak kwam plaatsen. Maar omdat hij alleen was en donker begon te worden. Had de persoon voorgesteld om de zonnepanelen bij mij achter te laten. Dan ganse tijd niets gehoord van vannec. (Zijn zelf niet te bereiken). In februari kreeg ik een mail dat ze mij gaan upgraden naar Belinus panelen omdat die van Solarwatt moeilijk te krijgen zijn. Ik als eerlijke burger zeg dat die Solarwatt panelen in mijn tuinhuis liggen. De mensen die instaan voor de planning zijn gewoon niet bekwaam om hun werk te doen. Dan met horten en stoten zijn de panelen toch op mijn dak geraakt en op 22/03 is de aansluiting gelukt. Maar nog steeds geen batterij. Op 24/03 ontvang ik al een factuur van de zonnepanelen en een van de batterij. Gemaild dat ik nog geen batterij heb en dat op de offerte die ik heb ondertekend staat: 100% betaling na levering en plaatsing van de artikelen. Deze week kreeg ik telefoon van vannec dat er nog een factuur openstaat. (Zonnepanelen zijn nog niet gekeurd.) Heb gezegd dat ik niet van plan om te betalen zolang ik geen batterij heb. Dreigen nu met incassobureau. Blijkbaar kennen ze hun eigen offerte niet. Zouden beter mijn batterij komen installeren dan hun geld te geven aan incassobureau. Zeker geen aanrader dit bedrijf maar ik troost me met de gedachte dat ik geen alleenstaand geval ben. Hopelijk komt alles goed.

image description

Absoluut vermijden! De plaatsing van de zonnepanelen liep vlot en snel. Dit was dan ook het enige dat vlot en snel is verlopen. Meermaals moeten bellen naar de verkoper (want aan het algemeen nummer heb je niets) om de elektricien te laten komen. Daarna 15x moeten bellen naar zowel verkoper en callcenter om de keuring te regelen. Ten einde raad plaatste ik een slechte review, wat mijn partner reeds al gedaan had. Maar spijtig genoeg stond zij in het klantenbestand. Ik kreeg wel een antwoord op mijn review, omdat 'neprecensies' opsporen blijkbaar belangrijker is dan klantenservice voor Vannec. Hierdoor kon ik toch met een verkoper de keuring regelen en de premie voor 2022 indienen. De verkoper beloofde ons een 'korting' van ?100 om onze slechte google reviews weg te halen. De korting kregen we natuurlijk nooit. Hopelijk helpt deze review je met je beslissing voor de aankoop van zonnepanelen bij Vannec!

image description

Helaas geen goede ervaringen met dit bedrijf. Ondanks dat we begrip tonen, worden we zonder enige vorm van respect behandeld. Wij begrijpen nochtans dat dit bedrijf werd overrompeld door werk, maar willen natuurlijk ook dat onze installatie in orde komt. Plaatsing en keuring beloofd in 2022 met oog op de premie. Panelen werden geplaatst zoals beloofd, maar na veel telefoons, e-mails, en een aangetekend schrijven, bleek eind januari dat de keuring was afgekeurd. Ondertussen werd tot 6(!) keer toe beloofd dat er een technieker ging langskomen. Elke keer kwam niemand opdagen, zonder enige vorm van verwittiging. Gevolg is dat de installatie nog steeds niet gekeurd is. Niemand te bereiken op geen enkele manier. Als je na veel uren toch iemand aan de lijn krijgt, is deze persoon alles behalve respectvol. Ook werd ons een terugbetaling beloofd voor het verschil aan premie. Deze hebben we niet ontvangen, ondanks de vele loze beloftes. Ook hebben we nog steeds geen zicht op de energieproductie vd installatie, aangezien de aansluiting met de app niet werkt. Kortom, allesbehalve een goede service.

image description

Jammergenoeg moet ik alle voorliggende reviews beamen. Zonnepanelen werden begin december geplaatst op datum afspraak (na zelf verschillende malen te bellen). Echter is de aansluiting hiervan ondertussen nog steeds niet gebeurd. Reeds 3 afspraken geweest, maar nooit iemand zien verschijnen op datum afspraak en dit zonder verwittiging. Ondertussen gingen we anderhalve week geleden nieuwe datum krijgen, maar nog niets vernomen. Tot vorig jaar geraakte je (na 30-40minuten) telefonisch binnen, sinds enkele weken ligt de telefoon bijna continu uit. Indien hij toch aanstaat, bv nu, na meer dan uur op de wachttoon gezeten, dicht gelegd. Telefonisch dus onbereikbaar, op mail wordt niet gereageerd. De verkoper van destijds heeft enkele weken na ons contract zijn ontslag gegeven, dus ook langs deze weg is geen contact meer mogelijk. We vragen ons af of er momenteel effectief nog installaties uitgevoerd worden? Een eerlijke communicaties over het vervolg is voor ons (en veel andere klanten heb ik de indruk) zeer dringend nodig!

image description

Voorjaar 2022 een installatie laten plaatsen via Vannec. Snelle levering en installatie. Wel regelmatig achter de keuring en technische documentatie moeten aan bellen. Uiteindelijk na meermaals zelf contact opnemen alle documenten ontvangen. Alles ingediend bij fluvius. Na maanden wachten krijgen we bericht dat installatie niet conform de wetgeving is en er een verkeerde(te zware) omvormer is geplaatst die niet gebruikt mag worden. Begin januari meerdere mails naar diverse email adressen binnen vannec gestuurd. Nooit een antwoord ontvangen. Meermaals gebeld, krijg nooit iemand aan de lijn. Ik hoop echt dat deze zaak opgelost wordt, zodat ik deze review kan aanpassen.. Vrienden van Vannec.. help ons.

image description

We wachten nog steeds op het keuringsverslag en eendraadschema van onze zonnepanelen. Graag ook asap installatie van een nieuwe (werkende) omvormer! We lopen premies mis omdat jullie niet reageren op mails en telefoons. Zeer onprofessioneel!

image description

Vannec en de gladde verkoper... September vorig jaar bezoek gekregen van een wel erg gladde VANNEC verkoper. We hadden toen al onze twijfels maar gezien de man "hand op het hart" beloofde dat de installatie nog dat jaar (de premie, weet u wel) zou plaatsvinden, tekenden wij de offerte. Vanaf dan volledige stilte en niemand te bereiken, geen antwoord op mails of telefoontjes. Eind november werd ons dan -na lang aandringen- beloofd dat de installatie op 14/12 zou doorgaan, we mochent hen om 9u 's ochtends verwachten. De middag van de dag ervoor(!) werden we gebeld met de fijne(sic) boodschap dat het toch niet zou doorgaan en dat de plaatsing voor 2023 zou zijn. Reden was dat ze te weinig materiaal hadden. Dit terwijl gladde verkoper Jan als garantie voor snelle plaatsing net gaf dat VANNEC, in tegenstelling tot andere bedrijven, meer dan voldoende stock aan materialen had. Faut le faire. Daarnaast blijkt nu ook dat hun offerte, in vgl met andere bedrijven, een heel stuk te hoog geprijsd was. En intussen zit ik vast... Dir bedrieglijke bedrijf is dus absoluut te vermijden.

image description

Wat een ramp. Offerte getekend eind august, met de belofte van plaatsing binnen de 6 weken (Fantastich toch !). Een ongelofelijk vlotte verkoper die je belooft dat alles zeker in orde komt aangezien ze een groot magazijn hebben, waar alles op voorraad staat. Na zelf een aantal maal aandringen toch een telefoon gekregen om een datum van plaatsing af te spreken. Eind november ... Aangedrongen dat dit absoluut niet de afspraak was. Kreeg het antwoord dat hij van de planning was en er niet aan kon doen. Na urenlang aan de telefoon te hangen, toch iemand kunnen spreken en plots kon het perfect begin oktober... Eerste afspraak op een maandag. De vrijdag ervoor een mail 5 min na sluitingstijd (Dus niemand meer bereikbaar), de plaatsing gaat niet door wegens tekort aan materiaal. (Ik dacht dat er een super grote voorraad was ??) Proberen te bellen naar de verkoper, deze was totaal niet te bereiken. De maandag contact opgenomen, weer urenlang aan de telefoon. Bleek dat mijn panelen binnen waren maar niet de omvormer. Nieuwe afspraak gemaakt 2 weken later. Vol spanning aan het wachten, de dag ervoor terug een mail. Plaatsing gaat niet door tekort aan materiaal... De dag erop proberen te bellen en na uren aan de lijn opgegeven. Dan maar zelf naar daar rijden. 2 absoluut vriendelijke dames aangetroffen, de boodschap gekregen aah uw omvormer is binnen , maar uw panelen niet. (Dus hebben ze mijn panelen die er 2 weken geleden lagen dan maar ergens anders gebruikt, schitterend !). Dan ter plaatse nieuwe afspraak gemaakt. Deze keer eureka ! Ze werden geplaatst. Na uren telefoon, een massa aan mails en een bezoek ter plaatse toch de plaatsing ook al waren we dan al november !! Afspraak voor keuring vlotjes verlopen, maar oh ow kabel tekort geinstalleerd. De factuur volgde zeer vlug, weigeren te betalen aangezien plaatsing niet 100% volledig was. Relatief vlotjes terug een afspraak met technieker ingepland voor de nodige werken. Na enige tijd wachten terug contact proberen op te nemen met de vraag van waar blijft mijn keuringsverslag, want het was toch al eind december en 5 voor 12. Ah meneer mss kan u zelf contact opnemen met de firma (Wablieft !). Absoluut geweigerd om dit te doen (betalen tenslotten x aantal euro's voor de administratie). Ik deelde mee dat ik weigerde te betalen tot ik mijn verslag had, en indien nodig ik mss wel eens contact op zou nemen met een bevriende journalist. Ongeloofelijk vlug de nodige papieren gekregen. Conclusie: Een verkoper zo glad als een paling die eenmaal je getekend heb zich van niks meer aantrekt. Een communicatie die absoluut onproffesioneel is. Een firma vol van beloftes die ze niet kunnen waarmaken. Een goeie plaatsing en werking achteraf. Al bij al meer tijd gestoken in bellen/mailen en wachten dan de plaatser nodig had om te installeren. En nota bene een belofte dat de zaakvoerder je zal contacteren voor een compensatie voor de verloren verlof dagen maar dit totaal niet doet !

image description

Bij ons ook een gelijkaardig verhaal: zonnepanelen en thuisbatterij besteld in juni: zonnepanelen geplaatst begin september (na aandringen van ons), maar verkeerde bekabeling, aldus nieuwe tussenkomst 14 dagen later. Aansluiting zonnepanelen (maar slechts 7 vd 19 panelen werken) en levering thuisbatterij (maar enkel 1 vd 2 modules) half oktober. Sindsdien gebeurt er NIETS, wij dringen aan, stellen Vannec in gebreke, maar ze reageren TOTAAL niet. Er werden in totaal 10 afspraken gemaakt door Vannec en slechts in 5 van de 10 gevallen is iemand opgedaagd, in de andere gevallen daagde niemand op en werden we zelfs niet verwittigd! De communicatie met Vannec is hopeloos: urenlang wachten om binnen te geraken met de telefoon, de juiste persoon is altijd in gesprek of niet aanwezig en altijd belofte om terug te bellen maar beloften werden nooit waargemaakt; e-mails werden nooit beantwoord en Vannec neemt zelf geen initiatief om de werken verder uit te voeren. De klant dient altijd zelf te vragen dat zou verder gewerkt worden. Eenzelfde patroon van loze beloftes, niet nakomen van afspraken, klant-onvriendelijke communicatie en slechte/verkeerde uitvoering zien we (op Internet) bij zovele andere Vannec klanten. Vannec gaat tevens onprofessioneel te werk: ze hebben zelfs de natuurleien van ons dak tientallen maal DOORBOORD, terwijl ze zelf schrijven (in hun offerte): ?Wij werken met eigen installatieteams (echte dakwerkers die ook nieuwe daken leggen)?. Vannec maakt zijn beloftes niet waar ! En toch hebben we nog een laatste maal hoop, namelijk dat Vannec alles in orde brengt tegen eind januari (2023 uiteraard)!

image description

Offerte ontvangen en bevestigd half augustus; zonnepanelen zouden geplaatst worden in september. Eens de offerte ondertekend was, begon de ellende: firma is niet meer bereikbaar (we telden het op, hebben 6,5 u in de wacht gestaan intussen), idem voor verkoper, spoorloos; gelogen excuses waarom plaatsing zoveelste keer niet kon doorgaan, na uren bellen telefonisch meerdere keren beloftes voor nieuwe data, maar firma weigert iets op papier te zetten zoals ze telkens beloven (begrijpelijk, volgens mij was niemand ooit van plan de beloftes na te leven); niet komen opdagen zonder zelfs te verwittigen; reageren zelfs niet op onze ingebrekestelling of doen niet een eens de moeite om te erkennen dat ze in de fout zijn gegaan. Kostenplaatje voor ons:grof geschat 1500 euro plus onnodig opgenomen verlof. En dan komt nu de clou: van een verre buur vernemen we dat de firma op vandaag, eind december, nog steeds contracten verkoopt met de melding dat plaatsing binnen de maand zal gebeuren, mits betaling van een voorschot van een paar duizend euro?s? Dit is volgens mij puur bedrog; ik hoop dat niemand zich hieraan zal wagen nog?

image description

Onze zonnepanelen liggen sedert 3 maanden op ons dak. Er werden reeds 4 afspraken ingepland om de zonnepanelen aan te sluiten op het net. 4 dagen verlof genomen, echter nooit niemand langsgekomen zonder te verwittigen. Om een nieuwe afspraak in te plannen moet je zelf het initiatief nemen en duurt het +- 37 min vooraleer je iemand kan bereiken. 1 keer de dag zelf gebeld. Ze zou de electricien opbellen en me terug contacteren. Echter nooit gebeurd. Best niet met deze firma in zee gaan...

image description

Ze zijn vriendelijk. Anthony probeer zoveel mogelijk klant gericht te werken. Maar daar stop het dan ook .. Doen wel is aan 1 compensatie. Maar er vallen meer steken langs hun kant ? Eind maart begin april offerte bevestigd voor zonnepanelen. eind july moeten wachten voor zonnepanelen te plaatsen. Maar dan moest de électricien ( toen compensatie zwaardere omvormer gekregen ) nog komen die kwam in oktober vervolgens de keuring , alles afgekeurd? Nu zijn ze nog Maar net terug gekomen om het probleem in orde te brengen wat ze verkeerd aansloten? Nu wachten op een keuring. We staan al 1 uur in wacht ze nemen niet op, mail niet beantwoord . We zijn bijna januari en hebben geen recht meer op de premie dan. We hebben ook 3 x conge moeten nemen omdat électricien ging langs komen en niet langs ? Zwaar teleurgesteld ?.

image description

De zonnepanelen zijn ondertussen al een tijdje in werking en via onze Enphase-tool krijgen we een mooi en duidelijk overzicht van de opgewerkte energie. Interessant om te volgen. Eén van de kenmerken van de zonnepanelen is 'More Power Generation in Low Light'. Volgens het opvolgtooltje lijkt dit inderdaad zo te zijn. De vakmensen van Vannec die de zonnepanelen kwamen plaatsen, hebben heel verzorgd en mooi werk afgeleverd, werkten efficiënt (en dus goed door), waren vriendelijk en dankbaar. Respect voor al diegenen die door weer en wind dergelijke fysieke prestaties leveren ! De daaropvolgende aansluiting verliep eveneens vlot en met zeer verzorgd,professioneel werk. Ik ben blij met het resultaat. Samen de administratie mee opvolgen is wel een aanrader/gewenst/must, waarbij ik tot slot Laura wens te bedanken voor haar hulp bij de verdere administratieve afhandeling.

image description

In het begin hadden we een heel goed gevoel bij Vannec. De offerte, verkoop en plaatsing verliep heel vlot. Nadien is het echter helemaal omgedraaid. Voor het aansluiten van onze panelen hebben we meermaals moeten mailen (welke niet beantwoord werden) of bellen (waar gezegd wordt dat dit nagevraagd zal worden aan de planning en men iets zal laten weten maar dit gewoon niet gebeurd). Ook nu voor de keuring zouden we direct na betaling meer info krijgen en na twee weken is dit opnieuw niet het geval. Mails worden opnieuw niet beantwoord. Heel jammer.

image description

SUPER TEVREDEN! Heel lang getwijfeld over de keuze van bedrijf voor het plaatsen van onze zonnepanelen. Vannec was de enige die ons een duidelijke en bovendien JUISTE uitleg kon geven, chapeau voor de verkoper die bij ons langs is geweest! De plaatsing, aansluiting en keuring is heel vlot verlopen. Wij kunnen Vannec alleen maar aanraden. Bedankt voor de professionaliteit en de service!

image description

In 2017 zonnepanelen laten installeren via groepsaankoop, toen alles ok. Nu er een probleem is met omvormer probeer ik al 5 weken lang telefonisch/per mail iemand van Vannec te doen langskomen. ALS ik per telefoon binnen geraak (sommige dagen zit er volgens mij gewoon niemand en laten ze antwoordapparaat bandje afspelen - zelfs na 30-45 min niemand die opneemt) krijg ik ?Ze gaan het bekijken wanneer iemand kan langskomen? als het enige antwoord - ondertussen al 5 weken geen opbrengst van mijn zonnepanelen.

image description

Afspraak voor plaatsing zonnepanelen, deze was de dag zelf afgezegd door hun omdat het in de voormiddag regende; geen probleem,ze gaan me terug bellen voor een nieuwe afspraak.Nu hoor ik reeds een week niet van vannec,bel ze zelf maar ze nemen 2dagen aan een stuk niet op.Ik heb hier een gsm nummer gevonden en kon zo een nieuwe afspraak maken.de avond ervoor mail dat ze de materialen niet hadden,terwijl ik 2 weken van tervoren al een afspraak had waar de materialen wel aanwezig waren.Nu heb ik een nieuwe afspraak , en hopelijk 3de keer goede keer,.. Ik lees en hoor dat Vannec regelmatig problemen heeft om de afspraak na te leven,maar weet dat ze goede materialen hebben en goed hun werk doen..Indien alles nu vlot loopt gaan de sterren omhoog,en word de review aangepast.

image description

mijn 37 zonnepanelen werden in december 2020 geplaatst en na 20 maanden, op 16 augustus is een omvormer defect gegaan (denken we toch). na 70 dagen werden er 3 afspraken gemaakt om de zonnepanelen te komen herstellen en is er slechts 1 technieker, na de uren dus met ½ dag vertraging , langsgekomen om te komen kijken (hij heeft in garantie de omvormer vervangen, maar de nieuwe werkt dus niet en heeft wel foutcodes van 2 maand geleden, mogelijk is dit terug een defect toestel die hij geplaatst heeft). ook jammer dat de brave man geen enkele ervaring met het merk omvormer had en was het donker zodat hij eigenlijk niets kon testen. we tellen op naar de datum waarop de installatie weer op volle kracht kan werken (nu slechts ze op 32%), onze investering kan renderen en we terug minder dure stroom van het net moeten halen. Ik ben uitermate ontevreden waarop we service ontvangen van Vannec en van SolarEdge die ons de omvormer geleverd heeft die na 20 maanden al defect ging.

image description

Verschrikkelijke service. 5 keer opnieuw een afspraak moeten vastleggen voor plaatsing van zonnepanelen. Afgebeld geweest omdat het te warm zou zijn, we zagen Vannec zonnepanelen bij onze buren plaatsen op het tijdstip dat afgebeld was bij ons omdat het te warm zou zijn. Na eindelijk ZELF 5x opnieuw de afspraak vastgelegd te hebben, installatie zonnepanelen. 3 weken later kwam de electricien pas, na opnieuw ZELF meerdere keren bellen, mailen,... De enige manier om een afspraak te krijgen was naar het hoofdkantoor zelf te gaan. Nu reeds 6 weken later en nog altijd geen datum voor keuring vastgelegd. Geen antwoord op mails, geen antwoord op telefoontjes. Echte slechte service. Hopelijk komt alles nog in orde voor eind 2022.

image description

Na een moeilijke start (moeizame communicatie tussen verkoop en binnendienst en tussen ons als klant en binnendienst) hebben we een goed werkende installatie en app. Nu wachten op keuringsverslag.

image description

INSTALLATIE voor 2 adressen... +30 panelen, 2 batterijen, velux versteken/vervangen... Samenvatting: + Materiaal is van goede kwaliteit. + Installatie is zeer verzorgd en zeer netjes (kabels wegtoveren lukte net niet :p , gelukkig liggen ze zo proper mogelijk). jammer dat afval opruimen niet zo goed lukte net als het melden dat er een klein boompje (+-1m) geveld was. + Meeste personen waarmee ik gesproken heb en/of gezien waren altijd vriendelijk ook wanneer er iets van opmerking of fout liep. - communicatie liep fout over de gehele lijn... Van begin tot einde voor alles mag je verwachten minstens 3mails te moeten sturen. En bellen, 3 keer gedaan, 1 keer minder dan 20min moeten wachten en de andere keren was het minstens 40min. - afspraken vb om 8 kan makkelijk 15u worden zonder enige communicatie, men verondersteld dat je gewoon die dag volledig thuis bent. Niet verschieten als ze uiteindelijk toch niet komen uitdagen, hiervoor moet je dan maar zelf contact opnemen. - Als de ene persoon van het bedrijf mijn persoonlijke gegevens vraagt vb Rijksregister nummer kan het goed zijn dat een andere collega van hen hetzelfde vraagt enkele dagen later, onderlinge communicatie of een 'dossier' met alle gegevens lijkt onbestaande. Maar gezien ze mijn gsm-nummer en die van mijn vader verwisseld hadden is er dus wel een dossier, alleen slecht beheerd. - documenten/aansluiting (die volgens Fluvius binnen de 30dagen dienen gedaan te worden) kunnen gemakkellijk 2 maand duren alvorens ze te ontvangen via mail. Zelf na meerdere mails hierover. TIP: KLANTEN, DEK U IN DOOR TE MAIL EN MAILS HIEROVER TE BEWAREN! Volgens Fluvius kan je boete krijgen en als je die betaald hebt kan je deze terug vorderen via andere wegen al dan niet met intresten, compensatie voor eventuele kosten en extra kosten via gerechtelijke wegen. AANRADER? HEEL Misschien met extra aandacht van communicatie. "Maar dit kan een eenmalig voorval geweest zijn ook" is wat ik dacht maar ik lees meer en meer van bestaande klanten en zelf klanten in wording die moeite hebben om contact te maken laat staan contract. Meer en meer begin ik te kantelen naar de 'Misschien beter niet' en hen eerder aan te raden als 'in geval van nood' of 'omdat het echt niet anders kan' De communicatie is wat moeilijker. Een afspraak ging niet door zonder dat ik op de hoogte was gesteld, geen weet wanneer de volgende afspraak ging zijn, niet altijd mogelijk om te weten of het voor- of namiddag zou zijn dat ze komen... Eer wie ere toekomt, het bedrijf heeft ook erkend dat er inderdaad wat verkeerd liep en heeft zich niet alleen geëxcuseerd... wat velen al niet zouden doen... maar voorziet nog een compensatie voor beide installaties. De compensatie is van die grote dat ik er zelf extra panelen mee zou kunnen kopen, dus niet niets. Jammer dat er dan geen lessen getrokken worden. Enkele weken later enkele fouten opgemerkt in communicatie van panelen/batterij en opnieuw is het onmogelijk om deftig af te spreken. men verwacht opnieuw dat men de gehele dag beschikbaar is. vb. afspraak om 8u gehad enkele weken op voorhand maar om 15:50 nog niemand gezien of gehoord!!! Zou ik het bedrijf aanraden/opnieuw aanspreken voor in de toekomst... EERDER NIET! Tot op heden heb ik nog steeds vragen gesteld via mail waarbij ze wel reageren maar geen antwoord kunnen geven. Ook rare voorvallen met de installatie waarvoor geen uitleg wordt gegeven behalve dat men zich verschuild aan een technische keuring. Deze zou volgens hen ook garant staan voor een goeie software (waar niet naar gekeken wordt tijdens een keuring al dan niet na updates)

image description

De prijs was correct en de zonnepanelen en batterij werden snel geïnstalleerd (week nadien zelfs al!). Maar... ondertussen zijn we een halfjaar verder en werken onze zonnepanelen nog steeds niet zoals het moet. We zijn al 4 maanden aan het bellen en mailen voor een oplossing die er niet komt. Door het secretariaat worden we aan het lijntje gehouden (al 8x zouden ze ons terugbellen, wat niet gebeurde). Vorige week wel een vakman langs gehad, die bevestigde dat onze installatie niet werkt zoals het zou moeten, maar ondertussen opnieuw geen reactie meer. De rekening werd zeer snel gepresenteerd, maar ondertussen zitten wij nog steeds met een product die onvoldoende werkt. Conclusie: Alle waardering voor de vakmannen. Maar een ondermaatse klantenservice. Triestig. Een negatieve review schrijven doen wij zelden. Maar nu weten wij niet wat we verder nog kunnen doen (buiten verdere stappen te ondernemen). Wij hopen via deze weg de eigenaar wel te kunnen bereiken - wat via het secretariaat duidelijk niet lukt. Hopelijk kunnen wij deze review binnenkort toch aanpassen en afsluiten met een 'eind goed, al goed'. Elke Louagie

image description

Vorig jaar door dit bedrijf zonnepanelen en omvormer laten plaatsen, zeer tevreden. Prijs-kwaliteit top en heel correcte en goede service! Ook heel goed advies gekregen waarvoor dank.

image description

INSTALLATIE voor 2 adressen... +30 panelen, 2 batterijen, velux versteken/vervangen... Samenvatting: + Materiaal is van uitstekende kwaliteit. + Installatie is zeer verzorgd en zeer netjes (kabels wegtoveren lukte net niet :p , gelukkig liggen ze zo proper mogelijk). + Personen waarmee ik gesproken heb en/of gezien waren altijd vriendelijk ook wanneer er iets van opmerking of fout liep. - communicatie liep fout vooral in het begin. AANRADER? JA met extra aandacht van communicatie. Maar dit kan een eenmalig voorval geweest zijn ook. De communicatie is wat moeilijker. Een afspraak ging niet door zonder dat ik op de hoogte was gesteld, geen weet wanneer de volgende afspraak ging zijn, niet altijd mogelijk om te weten of het voor- of namiddag zou zijn dat ze komen... Ik heb hierdoor wel een keer of 2 extra moeten bellen/mailen. Maar eerlijk... als het maar dat is!!! Eer wie ere toekomt, het bedrijf heeft ook erkend dat er inderdaad wat verkeerd liep en heeft zich niet alleen geëxcuseerd... wat velen al niet zouden doen... maar voorziet nog een compensatie voor beide installaties. De compensatie is van die grote dat ik er zelf extra panelen mee zou kunnen kopen, dus niet niets. Zou ik het bedrijf aanraden/opnieuw aanspreken voor in de toekomst... JA, een mail meer of een telefoontje extra in het slechtste geval is niet erg en zeker niet als het bedrijf zo correct is om fouten te herkennen, toe te geven en te compenseren.

image description

Eind maart begin april offerte bevestigd. We zijn augustus en het is nog niet in orde. Zonnepanelen liggen er maar ze hadden de omvormer niet mee en konden het niet installeren. Service als je naar het bureau belt of stuur antwoorden ze wanneer het hun uitkomt. Of tenzij je met test aankoop in contact bent ! Zeer ontevreden. Hadden we dit geweten waren we er nooit bij gegaan. Wil je een vlotte verwerking offerte aanvragen dan sneller plaatsing dat alles werkt zoek iemand anders !

image description

INSTALLATIE voor 2 adressen... +30 panelen, 2 batterijen, velux versteken... Ongeveer een 2 a 3 maand geleden een verkoper gehad. Goed voorstel gehad en zoals met alle verkopers,... goeie babbel. Na het tekenen zou het 3 tal weken duren en de panelen zouden er liggen (niet duidelijk over de batterij). Na 5-tal weken zelf contact opgenomen... maar ze gingen eind die week kijken voor de planning van week 6. Week 6 opnieuw niets gehoord... dan maar opnieuw zelf bellen. Eindelijk... het zou voor week 7 zijn, de vrijdag, er werd gevraagd of er zeker iemand thuis zou zijn... ok geregeld... De bewust vrijdag... NIEMAND gezien... NIEMAND gehoord en de telefoon wordt niet opgepakt. Kortom de installatie is er nog niet eens en het loopt al in het honderd... dat belooft! Update... 6de bezoek is ingepland voor vandaag tussen 8 - 9 zou iemand komen, het is 10u niemand te zien. BEDRIJF IS ONBEREIKBAAR wegens verlof... Wat bij storingen? geen info! eerste keer dat ik weet dat een bedrijf zelf voor het leveren/instaleren van een product/dienst zo slecht werkt... bijna niet te geloven maar zelf de overheid werkt nog beter in het weekend van kerst!

image description

Panelen laten plaatsen bij Vannec begin dit jaar, zeer tevreden van, de verkoopster die aanwezig was, wist wel van aanpakken. Ook het plaatsingsteam heeft alles in 1 dag uitgevoerd, en wat een vriendelijke mensen. Dikke pluim voor team Vannec!

image description

Blij met de plaatsing van Vannec. Van verkoop tot naverkoop altijd goed geholpen. Omvormer in defect, snel opgelost. Heel tevreden van de service van Vannec.

image description

Heel tevreden van de installatie, goede voor en na verkoop. Tot op heden nog geen problemen met mijn installatie en de installatie persoon was zeer vriendelijk. Hij heeft alles perfect gedaan, netjes opgeruimd en een woordje uitleg erbij gegeven.

image description

ZEER TEVREDEN; scherpe prijs, vlotte service en correcte plaatsing. Alles verliep zeer vlot, van afspraak voor offerte, van plaatsing tot de na-service voor de keuring. Alles door hen geregeld. Als ik iemand kan aanbevelen voor zonnepanelen en thuisbatterijen is het bedrijf Vannec wel !!!! TOP TEAM

image description

Voorlopig een 2 ,panelen geplaatst in maart maar nog steeds niet gekeurd, ook al herhaaldelijk gevraagd om app maar veel beloven maar er komt niets van,nu hebben ze beloofd om de keuring in orde te maken dus ben benieuwd, over de installatie zelf ben ik tevreden, netjes geplaatst en afgewerkt dus nu nog de rest,als de rest nu ook nog in orde komt dan meer sterren,misschien ook een beetje mijn schuld door de factuur te snel te betalen Beter gewacht tot alles geregeld was

image description

INSTALLATIE voor 2 adressen... +30 panelen, 2 batterijen, velux versteken... Ongeveer een 2 a 3 maand geleden een verkoper gehad. Goed voorstel gehad en zoals met alle verkopers,... goeie babbel. Na het tekenen zou het 3 tal weken duren en de panelen zouden er liggen (niet duidelijk over de batterij). Na 5-tal weken zelf contact opgenomen... maar ze gingen eind die week kijken voor de planning van week 6. Week 6 opnieuw niets gehoord... dan maar opnieuw zelf bellen. Eindelijk... het zou voor week 7 zijn, de vrijdag, er werd gevraagd of er zeker iemand thuis zou zijn... ok geregeld... De bewust vrijdag... NIEMAND gezien... NIEMAND gehoord en de telefoon wordt niet opgepakt. Kortom de installatie is er nog niet eens en het loopt al in het honderd... dat belooft! eerste keer dat ik weet dat een bedrijf zelf voor het leveren/instaleren van een product/dienst zo slecht werkt... bijna niet te geloven maar zelf de overheid werkt nog beter in het weekend van kerst!

image description

Mooi afgewerkt en zeer vriendelijke en beleefde mensen Zeker een aanrader dit is tenminste een bedrijf met ervaring en kennis zeer content van mijn installatie

image description

Zou nul sterren moeten zijn maar dat kan helaas niet. Vannec is tot op heden geen enkele van zijn beloftes naar ons toe nagekomen. Heel goed verkocht en mooi verhaal maar de werkelijkheid is helaas heel anders. Panelen konden niet geplaatst worden zoals bij verkoop afgesproken, thuisbatterij kon niet geplaatst worden op de plaats die tijdens de verkoop werd afgesproken. Installatie na nog geen twee weken al onbruikbaar omdat de zekeringen bleven springen. 4 weken tevergeefs geprobeerd iemand van de firma te pakken te krijgen, geen enkele reactie gekregen, geen enkele. Uiteindelijk na heel erg veel bellen en mailen is er toch iemand gekomen voor reparatie maar na nog geen week opnieuw offline. Opnieuw aandringen op afspraak, beloftes om snel te komen maar helaas, ik hou de ochtend vrij om dan om 14u zelf te bellen om het nieuws te vernemen dat het vandaag toch niet zal lukken. Al 5 weken zonder werkende installatie dus, het enige wat we hebben zijn valse beloftes. Ik kan enkel aanraden vooral niet met deze firma te werken voor uw installatie. Een schande!

image description

Heel veel plezier aan onze 10 REC panelen. We hebben geen gemakkelijk dak maar door hun aanpak is dit vlekkeloos verlopen. Dikke chapeau aan deze mensen!

image description

Zeer vriendelijke mensen die de gepaste dienstverlening bieden! Ik ben goed geholpen, bedankt !

image description

Proberen al 2 weken iemand te bereiken om afspraak vast te leggen maar krijg geen reactie, niet op mail en via telefoon

image description

Zonnepanelen laten installeren door deze firma. De materialen en plaatsing en zijn van zeer goede kwaliteit.

image description

Enorm tevreden! Vlotte plaatsing, goede service. Bedankt!

image description

Na een goed contact met adviseur Yvan van het team Vannec hebben wij besloten om via hen zonnepanelen en een thuisbatterij te laten plaatsen. Alles verliep vlot.

image description

Placement went smoothly and the agreements followed correctly in a busy period, so as not to miss out on the full premium on time. Nice job done!!

image description

Wat een vlugge ,correcte service! Alles volgens de regels van de techniek perfect geplaatst en proper! Met passie aan mij curves van laden en injectie etc mooi uitgelegd en direct op opbrengsten en verbruiken op smartphone app te volgen ! Dikke pluim aan Vannec maar ook voor zijn zorgzame technieker plaatser van het gehele systeem...een echte stielman ! Eddy Delange Raversijde

image description

Goede service na verkoop. Enkele weken geleden was onze omvormer defect. Na contactname met de firma Vannec werd onmiddellijk SAJ op de hoogte gebracht. Na het plaatsen van een nieuwe omvormer bleek de connectie met de app e-Solar niet te werken. Na een dagenlange vriendelijke en behulpzame tussenkomst van Bart De Schrijver ( firma Vannec ) werd alles in orde gebracht en werkt de app prima. Bart bedankt voor uw geduld en behulpzaamheid. Grts, Frank Van de Sompel

image description

Na 5 jaar was onze omvormer van onze zonnepanelen stuk. We belden naar Vannec en die kwamen binnen de paar dagen langs om een nieuwe omvormer te plaatsen onder garantie. Ondanks dat de huidige fabrikant van onze omvormer failliet is, hebben ze toch hun garantieplicht voldaan. Topservice en heel vriendelijke technieker die bij ons is langsgeweest!

image description

Wat een service....!!!! Vandaag batterij besteld, binnen de 24uur geleverd, geplaatst ... en werkzaam.... !!!! Super vriendelijk en zeer informatief We hebben reeds enkele jaren geleden samengewerkt met Vannec voor de plaatsing van onze zonnepanelen.... Ook heel tevreden van de aanpak toen Een aanrader om met dit bedrijf samen te werken

image description

Drie jaar geleden een installatie laten zetten via Vannec : dat is heel positief verlopen en installatie werkt prima. Mijn andere en oudere installatie (niet door Vannec geïnstalleerd) gaf een probleem : via telefoon met Vannec achterhaald dat het probleem bij de omvormer lag, zoals ik al vermoedde. Vannec heeft goed advies gegeven over hoe dit op te lossen; er was namelijk een vervanging nodig (oud toestel was al 12 jaar en gaat normaal maar een 8-tal jaar mee). De volgende dag kon de elektricien al komen en die heeft alles netjes vervangen en goed advies gegeven bij het gebruik van de app. Alles dik in orde ! Fijn om beroep te doen op Vannec, zeker aan te raden !

image description

Top company, excellent after-sales service. And price / quality the best of its kind!

image description

Have solar panels installed by this company in July / August 2020. The monitoring app doesn't work for a meter. Countless phone calls / emails but to date ... Vannec simply refuses to do the work needed to make the app work. So contacted main distributor Enphase. They inform me by email and I quote: "Since the system was installed, it has not worked properly yet." Back phone / mail. Until now March 2021 (!!!) Vannec refuses to call / email back for repair. Same song over and over: "I'll get in touch with the Chief Electrician and get back to you." Just outrageous!

image description

Mijn contactpersoon bij Vannec was Matthias, hij heeft me steeds correct geïnformeerd en zorgde er zelfs tijdens deze drukke eindejaarsperiode persoonlijk voor dat alles goed werd afgewerkt en opgevolgd. Wij zijn alvast zéér tevreden over onze samenwerking! Thanks ;-)

image description

In case of questions and problems (even where they are not the cause), this company is immediately ready to help us out in a professional and extremely friendly manner! Thanks!!!

image description

Fantastische service en heel faire prijs! Vanaf het eerste contact was de dienstverlening optimaal en kregen we heel professioneel advies. Zij hebben de berekening zo uitgevoerd dat de oppervlakte van ons dak maximaal benut werd voor het plaatsen van zonnepanelen. Daardoor konden we zelfs 1 paneel meer installeren dan gepland. De installatie is zeer snel en vlot verlopen door 2 uitermate bekwame en vriendelijke teams: zowel de plaatsing van de zonnepanelen op het dak als de omvormer aan onze teller. Zelfs met al de drukte in deze eindejaarsperiode hebben zij hun woord gehouden en een super prestatie geleverd! Wij hebben het vooropgezette doel (halen van de deadline van de terugdraaisleutel) dankzij hun professionele werkzaamheden dus gehaald. Chapeau en hartelijk dank aan het hele team van de firma Vannec! Julian en Inge

image description

We are very happy that we have worked with Vannec, we had a good feeling from the start and everything was laid, finished and inspected on time. Thanks

image description

Provided various quotations for the renovation of my gable roof and flat roof, vannec stood out for the best !! Quality and beautiful finish are guaranteed. Then let them install 14 panels and also satisfied!

image description

Provided various quotations for the renovation of my gable roof and flat roof, vannec stood out for the best !! Quality and beautiful finish are guaranteed. Then let them install 14 panels and also satisfied!

image description

customer friendliness Top and nice employee visited and the after service was top, thanks to all now the inspection :-)

image description

Mits verschillende offertes voor de renovatie van mijn zadeldak en plat dak sprong vannec er het hoogst uit!! Kwaliteit en mooie afwerking gegarandeerd. Daarna 14 panelen laten plaatsen door hen en tevens tevreden van!

image description

Het is de 2e maal dat we met jullie samenwerken en opnieuw een uitstekende totaalservice, Alles mooi verzorgd tot in de details. BEDANKT VANNEC

image description

20201127 - Verkoop ging maar al te vlot/vlug. Begin juli zonnepanelen laten plaatsen , begin september zekering uitgesprongen, via telefonisch contact met één van de plaatsers waarvan ik zijn gsm nr heb, terug opgestart in opdracht van hem. Sedert de heropstart werkt 1 zonnepaneel/inverter niet meer. Antwoorden moeiteloos/niet op mijn verschillende mails en als er al een reactie komt is het : een technieker zal u opbellen en we vragen begrip want het is heel druk. is nu al sedert september zo en 1 paneel ligt af. (en iedere dag leef ik in onrust , een zekering springt zomaar niet uit!) Maw heel ontevreden over hun service/dienst na verkoop/plaatsing.

image description

Heel tevreden over de plaatsing. Iets over acht uur ?s morgens stonden twee vriendelijke werknemers - Spanjaarden uit Tenerife - aan de deur en ze begonnen er meteen aan. Om 14.30 u lagen de dertien panelen op het dak. Een waanzinnig tempo waaraan ze werkten. En dan met een paneel van 25 kg het dak oplopen alsof het niks is. Altijd bleven ze even vriendelijk. Toen ze ?s middags een kom soep kregen, kwam er een gemeende dankjewel. Zulke werknemers zijn hun gewicht in goud waard. Ondertussen draait de meter mooi terug. Leuk!

image description

De zonnepanelen laten plaatsen door werknemers van Vannec, zeer tevreden van..... Een aanrader!!!!

image description

Vorige jaar begin december panelen laten plaatsen en heel ontevreden over hun service. Antwoorden moeiteloos op mails en iedere keer hetzelfde een technieker zal u opbellen is zo nu al 8 weken en de panelen liggen af. Zeker niet aan te raden!!

image description

Vorig jaar zonnepanelen laten plaatsen door Vannec. De prijs/kwaliteit was goed na een grondige vergelijking van verschillende gecertifieerde installateurs. De plaatsing ervan verliep vlekkeloos en was op minder dan een dag gebeurd. Goede service, een aanrader! Het iets hogere rendement dan beloofd komt alleen maar de terugverdientijd ten goede, ondertussen betalen we geen electriciteit meer en is het overschot miniem...Ook al schijnt de zon niet vandaag toch produceren we energie volgens onze eigen behoefte.

image description

Respect voor de mannen van Vannec die vandaag bij extreme warmte het dak opgingen en netjes 5 panelen op mijn dak gelegd en aangesloten hebben. Allemaal zeer vriendelijk en duidelijk. Chapeau!

image description

Respect voor de mannen van Vannec die vandaag bij extreme warmte het dak opgingen en netjes 5 panelen op mijn dak gelegd en aangesloten hebben. Allemaal zeer vriendelijk en duidelijk. Chapeau!